victima Skrevet Mars 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2010 Hei Det er 2. gang denne vintern at indikatorn for kjøleveska lyser. Forrige gang var jeg i nød og fylte på kun litt vann, men det bør jeg kanskje ikke gjøre igjen ettersom det er så kaldt her. Men er det vanlig at den kondenserer eller noe? For jeg har aldri sett noen form for dam under bilen. Siter Passat 3B -97 110Hk TDI -/ Første bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zefiro Skrevet Mars 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2010 er du heldig har du bare en lekkasje på kjølesystemet. er du ikke fullt så heldig er det toppakningen som må byttes ... da rusler 1000 lappa fort .. en bil skal ikke konsumere frostvæske helt av seg selv hvis alt er iorden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet Mars 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2010 Hvis det er "trykk" i systemet (kjølesystemet), så er det en plugg på undersiden av motoren som skal på en måte slippe ut trykket. Denne pluggen har jeg en lekkasje på. Den svetter bare, men nok til at jeg må fylle på rimelig ofte dessverre. Sjekk om du kanskje har noe sånt. Siter VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thor_no Skrevet Mars 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2010 Hvis det er "trykk" i systemet (kjølesystemet), så er det en plugg på undersiden av motoren som skal på en måte slippe ut trykket.Denne pluggen har jeg en lekkasje på. Den svetter bare, men nok til at jeg må fylle på rimelig ofte dessverre. Sjekk om du kanskje har noe sånt. que! kjølesystem skal ha trykk.ei veskes kokepunkt øker hvis trykket økes. hvis du har noe på på undersiden som slipper ut trykk så er det en lekkasje. i påfyllingslokket til ekspansjonstanken sitter det en overtrykksventil som skal slippe ut luft om trykket blir for høyt. den kan naturlig nok ikke sitte lavt i systemet da du snart ville være tom for kjøleveske. på baksiden av toppen på din motor sitter det en slange. har vært borti lekasje på den og den la ikke igjen spor før lekkasjen begyte å bli ille.den ene enden var løst opp av et eller annet, muligens diesel. du kunne sjekke denne. kan jo være andre steder også da. Siter thor 1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi. Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet Mars 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2010 que! kjølesystem skal ha trykk.ei veskes kokepunkt øker hvis trykket økes. hvis du har noe på på undersiden som slipper ut trykk så er det en lekkasje. i påfyllingslokket til ekspansjonstanken sitter det en overtrykksventil som skal slippe ut luft om trykket blir for høyt. den kan naturlig nok ikke sitte lavt i systemet da du snart ville være tom for kjøleveske. på baksiden av toppen på din motor sitter det en slange. har vært borti lekasje på den og den la ikke igjen spor før lekkasjen begyte å bli ille.den ene enden var løst opp av et eller annet, muligens diesel. du kunne sjekke denne. kan jo være andre steder også da. Dette skal jeg sjekke ut, tusen takk for svar. Jeg fikk bare beskjed at den rare pluggen under var nettopp i tilfelle kjølevæske absolutt måtte ut av motoren så er dette en slags "slipp fri" noe av det. Skal se på dette så fort jeg får noe rundt 0 grader i garasjen. Møkklei kald vinter:Devil: Siter VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
victima Skrevet Mars 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2010 que! kjølesystem skal ha trykk.ei veskes kokepunkt øker hvis trykket økes. hvis du har noe på på undersiden som slipper ut trykk så er det en lekkasje. i påfyllingslokket til ekspansjonstanken sitter det en overtrykksventil som skal slippe ut luft om trykket blir for høyt. den kan naturlig nok ikke sitte lavt i systemet da du snart ville være tom for kjøleveske. på baksiden av toppen på din motor sitter det en slange. har vært borti lekasje på den og den la ikke igjen spor før lekkasjen begyte å bli ille.den ene enden var løst opp av et eller annet, muligens diesel. du kunne sjekke denne. kan jo være andre steder også da. Takk for tips, skal skjekke. Kan virke logisk ettersom jeg har diesel motor og. Siter Passat 3B -97 110Hk TDI -/ Første bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thor_no Skrevet Mars 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2010 Dette skal jeg sjekke ut, tusen takk for svar. Jeg fikk bare beskjed at den rare pluggen under var nettopp i tilfelle kjølevæske absolutt måtte ut av motoren så er dette en slags "slipp fri" noe av det. Skal se på dette så fort jeg får noe rundt 0 grader i garasjen. Møkklei kald vinter:Devil: aha. det du snakker om er en frostplugg. hvis du ikke har god nok frostveske på motoren din kan frostveska fryse. når frostveske fryser trenger den som vann litt mere plass. frostpluggen skal da komme ut slik at blokka ikke sprekker. det kan absolutt hende at disse lekker også selv om de skal være tette. Siter thor 1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi. Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg