Gå til innhold

Volkswagen Passat 1,8 Turbo Selges. Kom med bud!

Ranger emnet

turbotom

Anbefalte innlegg

Har bestemt meg for å selge Passaten min til fordel for en stasjonsvogn med mere trimmingspotensiale.

Bilen:

1998 modell, Comfortline, km.stand ca. 240.000, 5 trinns manuell girkasse, climatronic.

Oppgraderinger/utbedringer/info:

-18" sommerfelger uten dekk (slitt hull i), 15" femeikede aluminiumsfelger med dårlige sommerdekk, 15" stålfelger med originale Vw-hjulkapsler og dårlige piggfrie vinterhjul.

-Ta-Technix høydejusterbart senkesett, noe vrang i gjengene og er stillt meget lavt nå.

-Sorte angeleyes kjøpt fra Norsk Bildelsenter for 3 uker siden.

-Sort emblemfri grill fra Norsk bildelsenter.

-Rieger bakrutesenker, og panserforlenger fra Norsk Bildelsenter, snart lakkert og skal monteres.

-Frontmontert intercooler med ny rørgate fra Turbofun.

-Forsterket aluminium resirk ventil montert på kald side av motor.

-Diverse silikonslanger i motorrom.

-Bsr luftfilterkit fra Autopower. Byttet til skumfilter for å skåne Lmm.

-Turbotrykksmåler i kupèen.

-Turboen havarerte i fjor, da ble det satt inn en k03 som hadde gått 165000.

-Enkel Vdo Dayton cd spiller, og 12" sub i hjemmelaget kasse med Alpine forsterker.

-Bilen er chippet og går godt.

Motor og girkasse er i god stand. Bytter olje hver 10.000 km (castrol), interiør er helt og pent.

Feil/mangler:

-Den står nå med mangellapp etter Eu-godkjenning. Det som må gjøres er å sette på de originale demperene og fjærene, siden dette ikke er vist hos biltilsynet. Siden Ta-technix settet har satt seg litt i gjengene, så kan det være vanskelig å få justert det høyt nok til å kunne godkjennes hos biltilsynet. Dette er en enkel jobb og alle de gamle fjærene og demperene følger med i god stand.

Dessuten må det byttes noen forstillingsdeler (som er vanlig på disse), dette gjelder da øvre venstre lenkearm på førersiden, og yttre endeledd på begge sider. Koster lite og er fort gjort. Den vil da bli godkjent for 2 nye år.

-Det har kommet fuktighet under gulvmatten i kupèen og dette har ført til at noen ledninger har "irret" opp. Dette fører til at cruisecontrol, elektriske vinduer, elektrisk speiljustering og varmesetet på førersiden ikke virker. Jeg har hatt oppe gulvmatten på førersiden og skjøtet de ledningene jeg kunne finne, noe som gjorde at el.vinduene bak fungerer igjen. Det som altså må gjøres er å skjøte sammen resten. Comfort-enheten er ikke skadet, da denne er testet.

-Det er noen kosmetiske feil som f.eks steinsprut i fronten og noe lakk som har flasset av (hjulbuer pga mye senk, og bakluke ved listverk) men dette er ikke allverden.

-Det er en liten tynn sprekk i speilhuset på førersiden, synes ikke godt.

-Sentrallåsen er noe kranglete, får ikke vridd om nøkkelen i førerdøren.

Denne selges som den står, altså til noen som vil ha en billig og kjempegod bil. Jeg har ny bil for hånden og kan godt rette manglene selv og selge på et senere tidspunkt for en mye høyere sum, men pga mangel på garasje og med minusgrader ute er denne altså til salgs nå. Her kan du gjøre en god handel på min bekostning.

Har et bud på 39.000 kr nå, så alt over blir vurdert!

Hvis interessert send meg et bud på melding her på forumet, eller på tlf: 95407417, eller e-post: Turbo30000hk@hotmail.com . Svarer også på sms.

Bilen står på Ulefoss i Telemark.

PS: Disse bildene er gamle. Viser ikke angeleyes, resirk i motorrom, bakrutesenker og panserforlenger. Nye bilder kommer.

Bilde007.jpg

Bilde005.jpg

DSC00072.jpg

DSC00073.jpg

57_473033570.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider