slitenvolvo Skrevet Mars 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2010 (endret) Fjernet og blendet EGR-en på en bil, men nå lyser feil-lampen i bilen pga manglende EGR. Finnes det noen lure triks for å lure motoren til å ignorere denne "feilen"? Og ja, motoren er b230F med LH-2.4. Endret Mars 1, 2010 av slitenvolvo Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Mars 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2010 Det er kanskje mulig å jukse det til på noen måte, jeg regner med det er feilkode 4-1-3 du får i tenningshjernen? Har en 96mod FK motor med -219 tenningshjerne ("gullboks"), der egr er fjernet og får iallefall denne feilmeldinga. De enkleste løsningene er å bytte til en tenningshjerne fra motor uten egr, eller skaffe en chip til tenningshjernen som ikke setter denne feilkoden. Jeg skal prøve det siste, og har kjøpt chipper til begge hjernene fra thelostartof på turbobricks.com. Har enda ikke satt i chippene, så om det faktisk stemmer kan jeg ikke svare på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mars 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2010 Hmm, ikke min bil dette, og den er egentlig uansett for råtten til å koste på en ny chip/hjerne... Skulle bare ha bort lambda-lampen så det er lett å se om noe går til faens i motoren... Om jeg kobler på EGR-en til kontakten på ledningsnettet, blir det vel fremdeles feilkode (2-1-4), eller? EGR-en ble foresten frakoblet pga at røret til den ble skadet pga annet arbeid med motoren... Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg