raymondblack Skrevet Februar 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2010 Bensin måleren står på full pupp. Og reserve tank lyset lyser konstant. Dette skjedde plutselig på fredag. Det er ikke noe som er kommet og gått. Er det noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre? Siter OPEL ER BRA! --------------- 2005 Honda Accord 1999 Yamaha Thunderace 1000 1996 Seat Toledo 1.9 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2010 Fyll full tank, det gjorde jeg når måleren hang seg opp, og etterpå var den bra. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raymondblack Skrevet Februar 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2010 OK, tester det i morra. Håper det funker. Men hva er årsaken til at det henger? Om noen vet Siter OPEL ER BRA! --------------- 2005 Honda Accord 1999 Yamaha Thunderace 1000 1996 Seat Toledo 1.9 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raymondblack Skrevet Februar 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2010 Testet med å fylle tanken full. Det hjalp ikke for meg. Men er det noe som er fryst eventuelt? Rett før dette begynte så viste nåla ca.1/4 full. Men når jeg fylte tanken i dag fikk jeg ikke på mer en 22liter. Og med 65liters tank skulle vel egentlig nåla vist nesten 3/4 full om den er nøyaktig. Så jeg har en aning om at nåla ikke har vært helt til å stole på, før dette skjedde heller. Så om jeg kan få greie på hvordan denne mekanismen fungerer så kan jeg lettere feilsøke selv. Jeg ble nettop arbeidsledig så nok av tid har jeg... :( Siter OPEL ER BRA! --------------- 2005 Honda Accord 1999 Yamaha Thunderace 1000 1996 Seat Toledo 1.9 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 23, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2010 Du har 70-liters tank, med mindre du ahr utstyrskode for større, som er 90 liter. Det letteste er å bare prøve å skifte tankarmaturet, baki kofferten, av med deksel helt innerst, så ser du den. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raymondblack Skrevet Februar 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2010 etter at jeg fylte opp tanken i dag å var på vei hjem fra bensinstasjonen så begynte det å lukte en mild duft av drivstoff i kupen. Etter ca 2min begynte bilen å lugge så var det bom stopp. Jeg gikk ut å kikket, der ser jeg 700kr i bensin over hele veien!!! Jeg fikk en kompis til au taue meg hjem. Når jeg kom hjem begynte jeg med litt enkel feil søking. Jeg åpner koferten å ser etter bensin basenget. Der var det helt tørt. Men stinket kraftig drivstoff. Så siden det ikke ligger bensin over hele bagasjerommet så regner jeg med at tanken er tett. Er det noe annet som jeg kan gjøre for å finne lekasjen? Jeg har kikket under bilen. Det ser ut som at drivstoffrørene er tørre. Siter OPEL ER BRA! --------------- 2005 Honda Accord 1999 Yamaha Thunderace 1000 1996 Seat Toledo 1.9 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2010 Det har vel gått ut dreneringa i bunnen av bagasjerommet under tanken Rare greier. Du får prøve å fylle på noe på tanken og følge med... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raymondblack Skrevet Februar 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2010 jeg har en reserve dunk i garasjen en vei med litt besin i skal prøve. Men de tankene er vel ikke så utsatt er de? Med tanke på at de står tørt? Kanskje det er drivstoff pumpen? Siter OPEL ER BRA! --------------- 2005 Honda Accord 1999 Yamaha Thunderace 1000 1996 Seat Toledo 1.9 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2010 jeg har en reserve dunk i garasjen en vei med litt besin i skal prøve. Men de tankene er vel ikke så utsatt er de? Med tanke på at de står tørt? Kanskje det er drivstoff pumpen? Tipper på at et kan være en slange mellom tank og pumpe. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raymondblack Skrevet Februar 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2010 Jeg fikk kikket ånkli på problemet i dag. Det viser seg at når jeg vrir om på tenningen og aktiverer bensinpumpen så fosser det ut drivstoff fra de to små rørene som er koblet opp til bensintanken på førersiden. Det er ikke lekk i systemet tror jeg, for da hadde det vel drypt uansett? Det lekker kun når bensinpumpen er på. Hva kan det være mon tro? Siter OPEL ER BRA! --------------- 2005 Honda Accord 1999 Yamaha Thunderace 1000 1996 Seat Toledo 1.9 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2010 Returen? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raymondblack Skrevet Februar 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2010 kan se slik ut. Men kommer kun når bensinpumpen er på Siter OPEL ER BRA! --------------- 2005 Honda Accord 1999 Yamaha Thunderace 1000 1996 Seat Toledo 1.9 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg