Gå til innhold

W124 Bensin måler hengt seg Hjelp!


raymondblack

Anbefalte innlegg

Testet med å fylle tanken full. Det hjalp ikke for meg. Men er det noe som er fryst eventuelt?

 

Rett før dette begynte så viste nåla ca.1/4 full. Men når jeg fylte tanken i dag fikk jeg ikke på mer en 22liter. Og med 65liters tank skulle vel egentlig nåla vist nesten 3/4 full om den er nøyaktig. Så jeg har en aning om at nåla ikke har vært helt til å stole på, før dette skjedde heller.

 

Så om jeg kan få greie på hvordan denne mekanismen fungerer så kan jeg lettere feilsøke selv. Jeg ble nettop arbeidsledig så nok av tid har jeg... :(

OPEL ER BRA!

---------------

2005 Honda Accord

1999 Yamaha Thunderace 1000

1996 Seat Toledo 1.9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter at jeg fylte opp tanken i dag å var på vei hjem fra bensinstasjonen så begynte det å lukte en mild duft av drivstoff i kupen. Etter ca 2min begynte bilen å lugge så var det bom stopp. Jeg gikk ut å kikket, der ser jeg 700kr i bensin over hele veien!!! Jeg fikk en kompis til au taue meg hjem.

 

Når jeg kom hjem begynte jeg med litt enkel feil søking. Jeg åpner koferten å ser etter bensin basenget. Der var det helt tørt. Men stinket kraftig drivstoff. Så siden det ikke ligger bensin over hele bagasjerommet så regner jeg med at tanken er tett. Er det noe annet som jeg kan gjøre for å finne lekasjen? Jeg har kikket under bilen. Det ser ut som at drivstoffrørene er tørre.

OPEL ER BRA!

---------------

2005 Honda Accord

1999 Yamaha Thunderace 1000

1996 Seat Toledo 1.9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en reserve dunk i garasjen en vei med litt besin i skal prøve. Men de tankene er vel ikke så utsatt er de? Med tanke på at de står tørt? Kanskje det er drivstoff pumpen?

 

Tipper på at et kan være en slange mellom tank og pumpe.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk kikket ånkli på problemet i dag. Det viser seg at når jeg vrir om på tenningen og aktiverer bensinpumpen så fosser det ut drivstoff fra de to små rørene som er koblet opp til bensintanken på førersiden. Det er ikke lekk i systemet tror jeg, for da hadde det vel drypt uansett? Det lekker kun når bensinpumpen er på. Hva kan det være mon tro?

OPEL ER BRA!

---------------

2005 Honda Accord

1999 Yamaha Thunderace 1000

1996 Seat Toledo 1.9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår