Gå til innhold

3M pussemaskin og div typer pussepapir

Ranger emnet


Core2duo

Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Vurderer å kjøpe meg en 3M pussemaskin fra USA. Ser at det er 3M Hook-it pad på den, er det vanlig borrelås system, eller er det noe sært 3M patent?

 

Vurderer å evt å kjøpe papir på wurth, får et ark for nedi 1,5kr pr stk der.

 

Og en ting til: Pussemaskinen kommer på 1300kr med frakt. Hva ekstra må jeg betale for å få den igjennom grensa? Moms bare? Koster 3700 på meca btw :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting når du skal handle deg maskin, skal du bruke den for oppretting(sliping før sparkel, på sparkelet, sinkbobler og rust)? Eller skal du ha en maskin du kan bruke før lakk? Husk riktig utkast på maskina.

 

3M hookit er ikke eget for 3M, det er slik med alle. Sørg for å skaff deg en mellomlagspad for maskinen kan slipe skarpt uten det.

 

Det er en grunn til at wurth papiret koster 1.5.. det er fordi det er møkka papir.. kjøp heller mirka, billigt å enda bedre en wurth! så har du det "nye" Nonpaint, det er et bra papir.

Lakkerer i alle farger og nyanser, men helst svart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billakkspesialisten får du kjøpt NONPAINT, det får du til en vettugpris og er god kvalitet. Wurth er ikke et bra papir, har prøvd det. Oppretterne hadde det en vendig, ikke bra papir.

Skal du ha før lakk så skal du ha utkast på 3mm, det er våre maskiner og de av gir ingen eller lite sliperiper. Spørs hvor gammelt papiret er, er det skittent og kladdet seg så bytt papir.

 

Skal du kjøpe på ebay, så sørg for å skriv til selger at han skal sette ned prisen på varen til 10 dollar når den sendes, da slipper du moms. 3M maskinen er lett, enkel å jobbe med og gir en bra sliping samt er holdbar så leng du oljer den av å til. Er litt usikker på hvor mye luft den må ha, men det står vell i teknisk datablad

Lakkerer i alle farger og nyanser, men helst svart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe og tru den går på luft da, og ikke 110V. Det var min første tanke da jeg leste "usa". :D

 

Hva er dette utkast/utslag dere prater på? Og hva har det å si om det er 2,5 eller 3,0 mm? :)

 

Nå vet jeg ikke hva slags papir(format) det er snakk om, men hvor rangerer Würth vs Kjøkkentema eller omvendt?

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe og tru den går på luft da, og ikke 110V. Det var min første tanke da jeg leste "usa". :D

 

Hva er dette utkast/utslag dere prater på? Og hva har det å si om det er 2,5 eller 3,0 mm? :)

 

Nå vet jeg ikke hva slags papir(format) det er snakk om, men hvor rangerer Würth vs Kjøkkentema eller omvendt?

 

Hehehe, det kan stemme. mye som går på strøm der.

 

En vanlig rundmaskin er ypperlig å slipe rust, for å slipe bort gammal lakk før sparkling eller for å fjærne grove oppretter riper f.eks negerkrusa eller surven. Som regel er det opprettern som bruker det.

Vi lakkerer bruker en oscillerende slipemaskin. Den rotertet samtidig som den går rundt. eller hva skal jeg si. den lager oringer som roteter.

polisher-oscillation.jpg

Avgir ingen eller lite sliperiper. Derfor vi lakkerer elsker den.

 

Forskjell på kvaliteten er om papiret holder lenge, om det spiser godt, avgir feil sliperiper, hvordan avsuget funker med paipret på og hva de koster spiller ofte inn. Vi har papir til 32 kroner for ET papir og vi har papir til par kroner stykker. man merker kvaliteten veldig godt.

Lakkerer i alle farger og nyanser, men helst svart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår