Bjarne_17 Skrevet Februar 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2010 va må gjøres for å bytte fjører framme og bak på Granada 1983? akkuratt fått bilen og har ikke skrudd på granada før. må bytte fjørene for å få gjennom EU. takk for svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Big Chief Skrevet Februar 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2010 kjøp deg fjærklemmer om du ikke har det fra før av. tror de selger det på biltema for en billig penge. Men om du skal skifte fjærene så må du av med demperne først, så vil anbefale å skifte demperne samtidig :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2010 Kjøp fjørklemmer til Mercedes er mitt tips, mye enklere enn de utvendige. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grandisjohn Skrevet Februar 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2010 (endret) Innvendige klemmer er ganske genialt ja. Men går greit med utvendige også. Bruk ett par som er litt "slanke". Er egentlig et Ford spesialverktøy til bruk ved fjærebytte foran på Granada. Har forresten laget meg et slikt, fordi det ikke finnes å få tak i. På "garasje-måten" uten dette verktøyet blir det en del mer skruing. Aller først fjerner du calliper. Så tar du en garasjejekk og setter under nedre bærearm. Jekk bærearmen litt opp, slik at den peker ca rett ut. Fortsett med å ta ut demperen, og løsne endeledd og øvre og nedre bærekuler. Senk armen litt ned, og ta spindelen helt vekk. Nå har du god plass til fjærebyttet. Stab.stag og caster stag løsnes fra undersiden av nedre bærearm. Etter å ha løsnet stagene (de sitter i samme bolter) senker du bærearmen forsiktig helt ned med jekken. Nå kan klemmene monteres, fjæra komprimeres og tas ut. Motsatt for å montere. PS! Har du fått mangel på EU kontroll på grunn av tragiske senkefjærer, så raser de ut av seg selv når bærearmen slippes ned. Endret Februar 6, 2010 av grandisjohn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superrobb Skrevet Februar 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2010 hehe jeg har gjort det foran jeg å med utvendige klemmer, var livredd et kvarters tid mens jeg jekka det opp igjen men det gikk jo greit til slutt.. innvendige klemmer hadde vært fint men døm kosta jo 2600 på biltema så det dret jeg i .. forbanna opplegg med fjørene på døm bilene. skulle vært som på volvo Siter OPEL <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2010 hehe jeg har gjort det foran jeg å med utvendige klemmer, var livredd et kvarters tid mens jeg jekka det opp igjen men det gikk jo greit til slutt.. innvendige klemmer hadde vært fint men døm kosta jo 2600 på biltema så det dret jeg i .. forbanna opplegg med fjørene på døm bilene. skulle vært som på volvo Nei det skulle ikke vært som på volvo, er ingen som syns handlevogner har bra handling. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grandisjohn Skrevet Februar 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2010 Volvo?? Å ja, sånn PV med lasteplan.. :lol: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg