a4turbo Skrevet Januar 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2010 Har med tiden fått en ganske høy tikkelyd i motoren min nå. Men det er bare av og til, altså ikke konstant tikking. Kompis mener det er dysene som er tette, og at jeg bør rense de. Så lurer egentlig på om noen har gjort det samme? Noe jeg bør huske på? Eller er det noen som har hatt samme problem i det heletatt? Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zachariassen Skrevet Januar 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2010 dysene som er tette? du tror ikke det kan være ventilene dine da? når tikker det? når du har stått lenge på tomgang? forsvinner tikkingen hvis du kjører litt hardt? Siter Kjører børsje med fire ringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alarm92 Skrevet Januar 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2010 Hydraliske dyser, skal vanligvis ikke tikke ;) Det er sikkert bare dysene som er litt sliten. Hvor langt har bilen gått? Siter SELGES: Alt av A4 B5 deler -Audi A4 Avant 1.8tqs 98" -Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a4turbo Skrevet Januar 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2010 (endret) Kan høre det tvært jeg kommer på tomgang, også kan jeg kjøre en runde eller stoppe og starte bilen, og da er det borte igjen. Det kan også komme når jeg har stått på tomgang ett par min. Har bare merket det på varm motor. Både jeg og kompisen min lå i motorrommet å hørte hvor lyden kom fra, og begge mener bestemt at lyden kommer fra innsuget, og ikke over motoren der ventilene er plassert. Itilegg så hadde kompisen min akkurat samme problem med en volvo han hadde, og der var dysene tette. Hadde visst fått ett nytt svar før jeg rakk å poste denne. Bilen har akkurat rundet 200.000 Endret Januar 28, 2010 av a4turbo Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alarm92 Skrevet Januar 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2010 Ingenting å tenke på, er sikkert bare litt klirring i dysene. Bruker å bli det etter at de har gått litt :P Men tror ikke de er tett, da har du nok fått andre syntomer ;) Siter SELGES: Alt av A4 B5 deler -Audi A4 Avant 1.8tqs 98" -Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a4turbo Skrevet Januar 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2010 Ja det er sant det. Burde nesten merket litt på ytelse også om det skulle være tett. Men det tikker jo ganske høyt da :p Høres ut som en gammel diesel bil når det er på sitt værste :p Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alarm92 Skrevet Januar 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2010 Vis det tikker alarmerende høyt må du jo skjekke ;) Ta av det lille plastdeksle, så starter du bilen å plugger ut ledningene en etter en, men husk å plugge de inn etterpå, ellers blir ikke motoren å klare å gå lenger. Så hørere du bare om lyden forsvinner på en av dysene. Hvis ikke må du begynne å se etter. Siter SELGES: Alt av A4 B5 deler -Audi A4 Avant 1.8tqs 98" -Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a4turbo Skrevet Januar 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2010 Vis det tikker alarmerende høyt må du jo skjekke ;) Ta av det lille plastdeksle, så starter du bilen å plugger ut ledningene en etter en, men husk å plugge de inn etterpå, ellers blir ikke motoren å klare å gå lenger. Så hørere du bare om lyden forsvinner på en av dysene. Hvis ikke må du begynne å se etter. Smart, skal prøve det ;D Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alarm92 Skrevet Januar 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2010 Rapporter Siter SELGES: Alt av A4 B5 deler -Audi A4 Avant 1.8tqs 98" -Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lassiiboiii Skrevet Juni 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2010 Hvordan gikk det der ? Siter How to "us-style blinklys/parklys" b6 / 8E" _______________ 2003 Audi a4 1.8 Turbo RØD - [eier] 1998 Audi a4 1.8 Turbo GRÅ - [solgt] 1997 Audi a4 1.8 GRÅ/RØD - [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dirtyharry Skrevet Juni 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2010 min tikker når det minker på oljen.. er da bare å etterfylle så gir det seg.. :) jeg pleier fylle når den tikker mye ved oppstart.. Siter Audi A4 1,8TS 98 mod. X audi 80s 1,8 88 mod X audi 80 1,8 82 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet Juni 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2010 min tikker når det minker på oljen.. er da bare å etterfylle så gir det seg.. :)jeg pleier fylle når den tikker mye ved oppstart.. bruker og å gjøre det :) Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg