SteinR Skrevet Januar 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2010 Har et par spørsmål om min Granada 1987. Er det tannhjuls-register, eller reim på disse? Åsså sviver den ikke på tomgang lengre. Når jeg kjøpte den (4 dager siden) sveiv den fint på tomgang, men nå sviver den toppen 1 min før den dauer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2010 Har du 4 sylindret har du reim. V6 har et lite kjede Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteinR Skrevet Januar 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2010 Har du 4 sylindret har du reim. V6 har et lite kjede Ok, glemte å skrive det ;) Har v6 2.8 Da er det sånn at jeg må tappe all olja før jeg skrur av det dekselet foran register? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grandisjohn Skrevet Februar 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2010 (endret) 2,8 har tannhjulsregister. Altså ingen kjede. Om du må ha ned bunnpanna for å få av registerdekslet husker jeg ikke helt, men mener at du ikke trenger det. Men det ser du enkelt selv. Olja trenger ikke tappes hvis bunnpanna ikke må ned. Endret Februar 1, 2010 av grandisjohn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteinR Skrevet Februar 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2010 2,8 har tannhjulsregister. Altså ingen kjede.Om du må ha ned bunnpanna for å få av registerdekslet husker jeg ikke helt, men mener at du ikke trenger det. Men det ser du enkelt selv. Olja trenger ikke tappes hvis bunnpanna ikke må ned. Ok, har skrudd på noen traktormotorer der olja må tappes før man tar av dekselet. Disse har hatt tannhjulsregister. Men er sikkert ikke samme da :) Har et spørsmål til, er den store tanken nede til venstre i motor-rommet til kjøle-veske? :P Får ikke lasta opp bilde desverre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grandisjohn Skrevet Februar 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2010 Ok, har skrudd på noen traktormotorer der olja må tappes før man tar av dekselet. Disse har hatt tannhjulsregister. Men er sikkert ikke samme da :) Har et spørsmål til, er den store tanken nede til venstre i motor-rommet til kjøle-veske? :P Får ikke lasta opp bilde desverre. Hehe.. nei, ikke fyll kjølevæske på den. Det er spylervæske tanken. Bilen har lyktespylere. Er derfor den er så stor. Er to forskjellige typer radiator. Med påfyllingslokk til og med `83. Og uten påfylling seinere. Har du radiator uten påfylling fyller du kjølevæske på ekspansjonstanken (den mindre firkantede med messingfarget lokk i stål). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteinR Skrevet Februar 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2010 Hehe.. nei, ikke fyll kjølevæske på den. Det er spylervæske tanken. Bilen har lyktespylere. Er derfor den er så stor. Er to forskjellige typer radiator. Med påfyllingslokk til og med `83. Og uten påfylling seinere. Har du radiator uten påfylling fyller du kjølevæske på ekspansjonstanken (den mindre firkantede med messingfarget lokk i stål). Ok, har ikke gjort det, var i tvil selv om det var spylerveske eller vann-tank :P Bilen er 78 mod, så fyller bare rett på radiatoren :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2010 At den ikke vil svive på tomgang lenge, kan nok sannsynligvis tilskrives forgasseren, jager den på tomgang? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteinR Skrevet Februar 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2010 At den ikke vil svive på tomgang lenge, kan nok sannsynligvis tilskrives forgasseren, jager den på tomgang? Vet ikke helt va du mener medf jager, mener du at den liksom henger litt etter på en måte til den dauer? Den sviver på tomgang med chocke btw :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
christsx Skrevet April 15, 2010 Rapporter Share Skrevet April 15, 2010 At den jager er at den går konstant opp og ned i turtallet, hele tida :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 22, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2011 Om den går opp og ned på turtall til den stopper er feilen emst sannsynlig slitte spjeldaksler, da suger den falsk der og blir helt sinnsforvirra... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg