Chivas Skrevet Januar 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2010 Det sitter elektronisk parkbrems på denne, og ved to anledninger har jeg opplevd at parkbrems låser seg. Dvs, når jeg skal starte bil, og kjøre avgårde, vil ikke bremsen gå av. Det lyser et par varsellamper og i displayet står det at jeg det er parkbremsfeil og at jeg skal sjekke i brukermanual. I manualen finner jeg kun at man skal kontakte et VW verksted. Så, er det noen måte å tvinge bremsen av? Veldig kjipt hvis man står dumt til, og den ikke vil av :( Jeg har klart på ett eller annet vis å få den av ved å stoppe/starte bil, ta ut nøkkel, trykke på parkbrems i alle varianter - og har ved dette fått den av. Kan virke litt tilfeldig hvordan den går av... Så, hva gjør at den setter seg? Noen erfaringer her? På meg virker det som at det har skjedd ved at jeg skrur av tenning for kjapt, eller skrur av/på brems litt kjapt...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2010 Og du har foten på bremsepedalen når du skal slå av park.bremsen? Det må man vel ha såvidt jeg husker. Men det høres jo ut som det er noe galt her, i og med at lamper lyser. Du kan jo ta av hjulet og se om noe har fryst fast... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chivas Skrevet Januar 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2010 Jada, prøver alt mulig. Også i sakte rekkefølge ;) Men plutselig løsner den helt fint, så kan heller tyde på at det er noe med elektronikken som roter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JAWiggen Skrevet Januar 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2010 Det første som slår meg, etter den andre tråden din hvor du lurer på hvordan du skrur av bilbeltevarsleren, er at du kjører uten belte. Og siden et av kriteriene for at parkbremsen automatisk skal koble ut, er at beltet er festet, så jeg ville prøvd det først. Siter - Audi A4 1.8TQ '03 x Volvo S60 '11 x Volvo C30 '11 R-Design x VW Passat '06 x Opel Vectra B '96 - x VW Golf '87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chivas Skrevet Januar 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2010 Interessant...men jeg har prøvd de fleste muligheter, og vet ikke helt sikkert hvem som funker. Men ser kanskje ut til at jeg "nuller" ut systemet ved å ta ut tenningsnøkkel for å ta alt slavisk fra begynnelse - det har ikke fungert hundre prosent begge gangene, men etter litt har det gått. Nå har dette kun skjedd to ganger, og ved begge gangene tror jeg at jeg var litt snar med å slå av/på brems, evt. slå av tenning. Så det er godt mulig at elektronikken klikker litt hvis man ikke gjør som tiltenkt på tegnebrettet :D Det med at bremsene har fryst, tror jeg ikke er problemet da dette har skjedd etter at bilen har stått 5-10 min etter kjøring, og vil mest sansynlig ha varme bremser fortsatt. Ellers kan jeg opplyse om at bremsen faktisk slår seg av selv om beltet ikke er i ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JAWiggen Skrevet Januar 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2010 Ellers kan jeg opplyse om at bremsen faktisk slår seg av selv om beltet ikke er i ;) Automatisk eller når du trykker inn brems og parkbrems-knappen? Siter - Audi A4 1.8TQ '03 x Volvo S60 '11 x Volvo C30 '11 R-Design x VW Passat '06 x Opel Vectra B '96 - x VW Golf '87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chivas Skrevet Februar 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2010 Sjekket det ut og den går ikke av automatisk, men når jeg trykker parkbrems-knappen. Var ikke klar over at den kunne gå av automatisk og :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KlausJ Skrevet Februar 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2010 (endret) På de tidligere B6-er var selve bryteren problemet. VW har byttet endel av de, for å si det slik. Og hvis det er så at du ønsker å bli kvitt beltevarsler, er det bare å få tak en med VAGCOM eller rettere sagt VCDS, så er det en smal sak. Men lurt er det vel ikke? Endret Februar 3, 2010 av KlausJ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krikim Skrevet Februar 5, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2011 For å fjerne beltevarsleren trenger du ikke VAG-Com... bare å trekke ut en plugg under setet. Alt det elektriske fungerer fortsatt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
optus Skrevet April 20, 2013 Rapporter Share Skrevet April 20, 2013 Tar denne opp igjen. Hvilken av stikkene under dekselet under setet er det? Er en med 2 ledninger, en med 3 ledninger og en stor med 8-10 ledninger.. Rekner med det er den med kun 2?? Noen som kan bekrefte dette? Siter ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.