toyotajostein Skrevet Januar 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2010 Hei, kjøpt meg ny bil, det er en 96 mod mazda 323F 1.8 116hk. Problemet er: både når jeg svinger og når jeg bremser, kommer det en skrapelyd fra venstre hjul foran. Tok av hjulet og fant ut av at bremseskiva holdes fast av hjulmutterne. Jeg regner med at lyden er bremseskiva som skraper borti ett eller annet, men er ganske usikker. Er det noen som har vært borti dette før som kan hjelpe meg? Takk Siter Toyota Corolla 1995 Mazda 323F 1996 - solgt Volvo 240 1988 - solgt Toyota Corolla 1989 - solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
remi-a Skrevet Januar 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2010 At bremseskiven holdes fast av hjulmuttrene er ganske vanlig og vil ikke være årsaken til at skiva skraper borti noe. Når hjulene er skrudd på vil skiven sitte helt fast. Det kan høres ut som utslitte klosser, så du etter om dette når du hadde av hjulet? Kan også være en stein mellom bremseskjold og skive. Siter Autobua.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortenli Skrevet Januar 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2010 Bremseklossene har en vasler som skraper på skiva når bremseklossene er nedslitte Bytt klosser vasler følger ofte med Hilsen morten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg