abcandreas Skrevet Januar 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2010 Hei, Har ett samsung hjemmekino anlegg, der forsterkeren/spilleren har gått i stykker. Så jeg lurer på om jeg kan kjøpe en annen forsterker til bare høytalerene. http://www.netshop.no/aspx/loginVnet.aspx?ReturnUrl=%2faspx%2fprodukt%2fprdinfovnet.aspx%3fplid%3d140960&plid=140960# Håper dere forstår, å noen med bedre peiling enn meg kan svare :) Siter Forsjellen på barn og voksen er bare prisen på leketøya! :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_eSOo_ Skrevet Januar 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2010 ikke no problem å kjøpe en hjemmekino forsterker til disse høytalerene .. Siter - Audi coupe quattro typ85 - Audi A4 02 modell 1.8Tq Avant x Audi A4 96 modell 1.8Tq Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet Januar 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2010 jada det går fint det=) Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Auda Skrevet Januar 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2010 går fint an å sprenge dem om du kjøper en som litt overdimensjonert i forhold til de der og. :) Siter URS4(Outlaw) A6 2.7T(Murdered) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet Januar 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2010 går fint an å sprenge dem om du kjøper en som litt overdimensjonert i forhold til de der og. :) går fint an an og sprenge di med en for liten en og=) går an og bruke hode;) Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Auda Skrevet Januar 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2010 fortell meg hvordan du klarer å sprenge en høytaler med en underdimensjonert forsterker? mine erfaringer er at da ryker forterkeren lenge før høytaleren. Siter URS4(Outlaw) A6 2.7T(Murdered) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet Januar 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2010 vel da har du LITE erfaring.....Hvis en forsterker ”presses” for hardt kan den miste kontrollen og styringen over basselementet slik at det ”bunner” og elementet vil bli mekanisk skadet av for store membranutsvingninger. Det samme kan skje hvis en har musikkmateriale med svært mye ufiltrert dypbassinformasjon. Når basselementer ”bunner” vil en vanligvis høre et smell i det spideren møter toppen av magnetsystemet eller når talespolen når bunnen av magnetsystemet.Diskantelementet sprenges derimot vanligvis ved at man har spilt for høyt med for ”liten” forsterker. Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Auda Skrevet Januar 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2010 vel da har du LITE erfaring.....Hvis en forsterker ”presses” for hardt kan den miste kontrollen og styringen over basselementet slik at det ”bunner” og elementet vil bli mekanisk skadet av for store membranutsvingninger. Lite erfaring er helt sant. Men det er likevel erfaringen min. Når jeg ville ha det litt gøy med den gamle sanyo forsterkeren min, så kobla jeg opp mine Dali Lector 8. Gjett hva som skjedde... Siter URS4(Outlaw) A6 2.7T(Murdered) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet Januar 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2010 jada, det kan skje... men det skjer som oftest pga for liten;) har man for stor forsterker bruker man somregel hode, og ikke vrir på max ;);) men til topic, er ingen problem med en ok surround reciver på det settet ditt=) Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Auda Skrevet Januar 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2010 Neineinei, offtopic er mye mer morsomt! Kjør på med en reciever. De fleste som finnes der ute driver de høytalerne helt fint. :) Siter URS4(Outlaw) A6 2.7T(Murdered) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet Januar 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2010 Neineinei, offtopic er mye mer morsomt! Kjør på med en reciever. De fleste som finnes der ute driver de høytalerne helt fint. :) hehe;) sant det:P Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg