Magnus_Biri Skrevet Januar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2010 Hei:) Etter et halvt år i Australia har bilen min vært bortlånt og nå er den ikke i orden. Det er mulig å få start på den, men det rister og den går ujevnt. Etter 2-3 min så stopper den på tomgang og er ikke å få start på igjen. Pluggene er sota og jeg tenker tennplugger. De har blitt skiftet for et år siden så er litt merkelig . Noen som kommer på andre ting som kan være galt? Tennpluggledningene, rotor og rotorlokk ble også byttet i fjor. Det er en 200 T.Q med MC motor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
harbart Skrevet Januar 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2010 (endret) Min C3 100 Avant Quattro med 2,3l NF-motor, begynte å gå hakkete, ryke svart og dra meget dårlig. Byttet plugger , de gamle var meget svarte og feite, fordelerlokk var også rimelig svart inni, fikk høre fra en kamerat at det sannsynligvis var bensinmengdemåleren (BMM) som var kaputt, Fikk tak i en annen brukt BMM, byttet, og bilen ble som ny igjen! Luftmengdemåleren (LMM) kan vel også gi lignende symptomer. Endret Januar 22, 2010 av harbart Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus_Biri Skrevet Februar 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2010 Hmm.. Det ryker ikke svart fra min, men det hender at den bare drar på 4 sylindre føles det ut som. Pluggene var fete og sota - bytta dem og ingenting forandret seg. Kan det være selve rotoren?? Ang. luftmengdemåler og bensinfordeler, er ikke dette fryktelig dyre deler? Hvis det finnes noe brukt kanskje så.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus_Biri Skrevet Mai 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2010 Hmm.. Det ryker ikke svart fra min, men det hender at den bare drar på 4 sylindre føles det ut som. Pluggene var fete og sota - bytta dem og ingenting forandret seg. Kan det være selve rotoren?? Ang. luftmengdemåler og bensinfordeler, er ikke dette fryktelig dyre deler? Hvis det finnes noe brukt kanskje så.. Til informasjon for andre: Fjøra som regulerer spjeldets høyde var feil. Noen runder med skrutrekkeren på skruen som justerer fjøra var alt som måtte gjøres, og nå går den som aldri før:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Micromidas Skrevet Mai 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2010 Hvor er den fjøra kan du legge ut noen bilder ,jeg har samme problemet på min en 200 turbo quattro med mc motor.Som har for høyt turtall og bruker for mye bensin . Siter Audi 200 turbo quattro 2,2 l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus_Biri Skrevet Juni 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2010 Er vanskelig å ta bilde av fjøra nå som den er påmontert igjen, men se etter om luftspjeldet er i kant med veggen så det ikke kommer luft over spjeldet. Skjer dette løftes ikke spjeldet og bensintilførselen blir ikke åpnet. Dette er vanskelig å stille inn, fordi en kvart omdreining kan gjøre forskjell. Jeg tok det på nøye øyemål og det har fungert bra:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Micromidas Skrevet Juni 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2010 Oppdaget at lamda sonda var kappa av .det er en 200 modell 89 .Skal det ikke være katalysator på denne bilen .Syns det er litt rart siden den akkurat er eu godkjent .Hvor skal denne tilkobles ? Siter Audi 200 turbo quattro 2,2 l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus_Biri Skrevet Juni 24, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2010 Oppdaget at lamda sonda var kappa av .det er en 200 modell 89 .Skal det ikke være katalysator på denne bilen .Syns det er litt rart siden den akkurat er eu godkjent .Hvor skal denne tilkobles ? Mener det skal være kat på den modellen, mener den sitter rett bak vibrasjonsdemperen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Micromidas Skrevet Juni 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2010 Og bensinmengdemåleren hvor er den `? Siter Audi 200 turbo quattro 2,2 l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus_Biri Skrevet Juni 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2010 Og bensinmengdemåleren hvor er den `? Bensinmengdemåleren/spjeldet er til venstre i motorrommet, fra der de 5 bensinrørene går til blokka:) Lett å demontere, men tar litt tid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.