Bekklund Skrevet Januar 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2010 Hei! Har tenkt å kjøpe å kjøpe et speilrefleks av typen E-450 KIT fra Helkjøp. Og da lurer jeg på noe. Hva betyr 14-22mm, er dette et bra nybegynner kamera, er det noen som har erfaringer med dette, er det nødvendig med blitz? Sorry for mye spørsmål, men har lyst til å begynne med fotografering. Takk på forhånd! Siter -Bekklund Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandmo Skrevet Januar 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2010 Med 14-22 får du ikke allverdens med zoom... Trodde kitobjektivet var 18-55 jeg? Sjøl har jeg et Sigma 18-200, det gir flere zoommuligheter :) Blits er det sikkert på kamera i utgangspunktet? Sikkert mer effektivt med en ekstern zoom, men spørs hvor mye du skal legge i det :) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Januar 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2010 Les litt her: http://www.bilforumet.no/medlemmers-egne-bilder/124987-foto-tips-teknikker.html Og så anbefaler jeg deg http://www.foto.no Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lervik90 Skrevet Januar 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2010 Selv er jeg en hobbyfotograf som har fotografert i nesten 7 år nå med samme kamera. Et Nikon D70s. Selv er jeg stor tilhenger av Nikon, i og med at jeg er så vant med det. Det kommer an på hva du begynner med. Mange veldger Canon kameraene pga. brukervennlighet og pris, men Nikon har, nå i det siste, kommet med noen kamera som er vel så lette å bruke som Canon kameraene. For eks. Nikon D40 og D60. Jeg kjenner ikke noe til Olympus kameraene. Fant denne da: Fikk karakter 4 :) 14-20mm er brennvidden. Det finnes også faste objektiver. Da har du kun en mulighet. Hadde du hatt et fast 14mm objektiv hadde du ikke hatt noen zoom muligheter. Men i og med at det er 14-20mm kan du zoome fra 14mm inn til 20mm. Du får mye inn på bilde når du har objektivet på 14mm i forhold til når du har den på 20mm. Ekstern blitz er vel egentlig ikke så nødvendig allerede nå. Blitzen i kamera fungerer greit, men med ekstern blitz kan man styre lyse mye mer. Det er sikkert et godt kamera til å begynne med. Selv hadde jeg valgt kamera fra enten Nikon eller Canon. De er ledene på markedet og har veldig gode kamera. Jeg har som sagt hatt Nikon kamera mitt i snart 7 år og det fungerer like bra! Det kaller jeg kvalitet :) Det finnes jo også mange lenker på nettet og tester du kan lete deg frem til. Lykke til! Håper det hjalp litt ihvertfall :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg