Hagadokken Skrevet Januar 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2010 Hei! Har et problem jeg har hatt på de 2 siste forsterkerne mine.. Problemet er at etterhvert så kutter de. Jeg spiller musikk på lavt lydvolum, og skrur opp, da kutter forsterkeren, og begynner ikke funke igjen før jeg har skrudd ned til veldig lavt lydnivå. Hva kan dette være? På den gamle var det at alle utgangene, + power var kortsluttet.. Hvordan kan det ha seg? Jeg har ikke koblet feil. Kan det være spillern som gjør noe feil? Har nye signalkabler. Takk for svar. Pål M. Siter 2004 Polaris Pro xr 800 1993 Bmw is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hufsa Skrevet Januar 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2010 Får den nok strøm da? Siter - Mercedes 190E Svære hjul edition Tror du bør bekymre deg mer i din Corolla ett-eller-annet turbo, da den kan oppnå mye større hastigheter ved en eventuell krasj. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Januar 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2010 Høres ut som dårlig jording, evt feil last av forsterkeren... HVILKEN forsterker er det snakk om? hva har du koblet til den, og HVORDAN er det koblet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hagadokken Skrevet Januar 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2010 Høres ut som dårlig jording, evt feil last av forsterkeren...HVILKEN forsterker er det snakk om? hva har du koblet til den, og HVORDAN er det koblet? Det er en harman kardon 4kanalers forsterker. jordinga er i beltefestet, og har grøvere dim. enn strømkabel. oppsettet er ; utg. 1/2= 2x rockford 4,25 fremme utg.3/4= 2x rockford fanatic x, pioneer 6x9 :) Siter 2004 Polaris Pro xr 800 1993 Bmw is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2010 (endret) Det er ingen høgtalerledninger som er borti kvarandre eller er borti jord. (hull i isolering, kord er borti ein annen ledning) Høyres mest ut som dårlig jording. Dvs at du har dårlig kontakt i ein strømledning. Vanligvis er det på jordingen. (derav dårlig jording) Som oftest er det dårlig kontakt imellom ledningen og karosseriet. Overflaten er ikkje pusset godt nok og dette skaper motstand. Men det kan selfølgeligt væra andre tilkoblingspunkt det kan væra dårlig kontakt i. (batteri, sikringsholder, forsterker) Motstand + straum = spenningsfall. Skrur du opp volumet trenger forsterkeren meir strøm. Da blir spenningsfallet større og forsterkeren skrur seg av. Er forsterkeren av vil du ikkje måle spenningsfall. (fordi det ikkje går strøm) Det enkleste er nok å koble ifra batteriet (ta av minuspolen) og måle motstanden. Endret Januar 13, 2010 av todleif skriveleif Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Januar 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2010 Litt OT, men du har 4,25" coaxer foran, og 6x9" + et komponentsett bak??? Da lurer jeg på hva du gjør hvis du er på konsert, står du med ryggen til da?? Var jeg deg, så ville jeg montert kompsettet foran, kastet ut 6x9" og montert en sub baki ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
user_name Skrevet Januar 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2010 For lav motstand på utgangen antagligvis. Koble så det blir høyere motstand. 2 høyttalere på hver utgang? Koble dem i serie. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hagadokken Skrevet Januar 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2010 Litt OT, men du har 4,25" coaxer foran, og 6x9" + et komponentsett bak???Da lurer jeg på hva du gjør hvis du er på konsert, står du med ryggen til da?? Var jeg deg, så ville jeg montert kompsettet foran, kastet ut 6x9" og montert en sub baki ;) Har ikke så peil. hva er kompsett? Og 6x9 skal byttes ut, ene er sprengt, men trenger forslag til hva som skal inn istedenfor? Subbere skal jeg ikke ha. Derfor 6,5".. har bmw skjønner du..Så de spiller penere synes jeg, i forhold til subbere:) Takk for svar:) Siter 2004 Polaris Pro xr 800 1993 Bmw is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hagadokken Skrevet Januar 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2010 For lav motstand på utgangen antagligvis. Koble så det blir høyere motstand. 2 høyttalere på hver utgang? Koble dem i serie. så det kan hjelpe og seriekoble de? Har 2 høytalere på 2 av utgangene, men er det bedre og ha 2 på alle, og heller kutte ut en av utgangene? Forslag til rimelig og bra spiller forresten.. Har sett litt på denne; http://www.bilstereo.no/m/shop/?produkt=6644&katid=2&mid=m436&id=&vn=736 Siter 2004 Polaris Pro xr 800 1993 Bmw is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Januar 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2010 Det er en helt grei spiller ja. Når du har en 4kanals forsterker, så kobler du på 4stk høyttalere, 1 på hver utgang ;) Du er litt på bærtur når det gjelder lydkvalitet, så jeg ville startet på nytt var jeg deg. Og da starter du FORAN i bilen, for det er der du sitter å kjører. Monter et 5,25" eller 6,5" komponentsett foran i dørene( kompsett = bass/mellomtone og separat diskant) og beuk H/K forsterkeren på dette settet (bokoblet) Så kjøper du deg en sub eller to av kurrant merke og monterer i kasse baki, samt en monoforsterker for å drive disse. Dette skal helt klart gi deg mye bedre lyd enn det du har i dag ;) 2stk seas lotus 10" feks, gir fantastisk fin bass :D Kompsett med fin lyd, seas, focal, morel, og rainbow for å nevne noen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hagadokken Skrevet Januar 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2010 Skjønner.. Har ikke plass til mer enn 4,25 fremme.. har heller ikke tenkt at dette skal være et monsteranlegg:) bare noe som spiller, og funker greit:) Siter 2004 Polaris Pro xr 800 1993 Bmw is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SStrand Skrevet Januar 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2010 Skjønner.. Har ikke plass til mer enn 4,25 fremme.. har heller ikke tenkt at dette skal være et monsteranlegg:) bare noe som spiller, og funker greit:) Godag Hagadokken! ville byttet ut 6*9 med 6,5" ( http://www.bassbrothers.no/display.aspx?menuid=11010&prodid=269 ) i hattehylla:) det er litt bedre :) Snakkes! Siter - Mercedes S210 e220 CDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hagadokken Skrevet Januar 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2010 Godag Hagadokken! ville byttet ut 6*9 med 6,5" ( http://www.bassbrothers.no/display.aspx?menuid=11010&prodid=269 ) i hattehylla:) det er litt bedre :) Snakkes! Ja det var ikke dumt:) får høyre om dei har no bra på data&tv service:) Siter 2004 Polaris Pro xr 800 1993 Bmw is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SStrand Skrevet Januar 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2010 Nei, dei 6,5" spela litt bedre:) va innom der på tysdan, men hadde ikji så myskji. men dei bestille jo dæ då:) Siter - Mercedes S210 e220 CDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hagadokken Skrevet Januar 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2010 Aha! Får sjå på det når jeg skal hente att forsterkarn min der:) Siter 2004 Polaris Pro xr 800 1993 Bmw is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg