Prolixin Skrevet September 5, 2002 Rapporter Share Skrevet September 5, 2002 Noen som har denne eller vet om noen som har den ? Blir den solgt i Norge/Scandinavia, isåfall hva er prisen på den ? Har hørt at den blir produsert i sverige. Skal visst gi fullt ladetrykk bare ved 2000rpm. Effektiviteten på den ligger på rundt 80% imotsettning til G-laderen som ligger på litt over 60. Eneste ulempen med den er visst at den uler som en luft sirene fra andre verdens krig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorradoBoy Skrevet September 5, 2002 Rapporter Share Skrevet September 5, 2002 GIK selger Lysholm/Autorotor twin-screw kompressorer, disse fåes i mange forskjellige størrelser. Så det vil nok også være mulig å sette på en større enn den som tilsvarer G60, og med mindre hjul på disse burde vel resultatet bli temmelig interessant, selv om det uler som en sirene fra 1.verdenskrig fatality :eek: ang. pris så tror jeg har prisliste på den liggende hjemme.. kan skrive inn det når jeg komer fra jobb. :idea: Siter Holdt avstand - vi ruller - Follogutta Corrado exG60, ex G60T, ex 16vG60, soon 16vT 83` Volkswagen Golf Cab (forsøk på bruksbil) --- follo.vwaudi-club.no --- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheFANATIC Skrevet September 5, 2002 Rapporter Share Skrevet September 5, 2002 Er kun Bahnbrenner.com som selger denne med komplett kit til G60-motoren. Den bråker heløt sykt, folk sier dersom de gasser og slipper gassen og gasser igjen, høres den ut som en gammel amerikansk brannbil, og folk foran deg legger seg inn til siden... Må si at den er høyt overvurdert i forhold til markedsføring o.l. Det har ennå ikke blitt vist et eneste dynosheet med over 200hk på hjula på VWVortex.com G60-forumet (selv med 20psi), selv om de som selger den hevder det er ingen problemer å oppnå. Ellers er det en fyr som kaller seg joezx6 på Vwvortex som har utviklet et kit med Eaton-kompressor med garanti selv med lite drev. Dette kit'et er vesentlig bedre enn de tyske eaton-kit'ene Siter 1989 Corrado G60 1988 Golf 2 VR6 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheFANATIC Skrevet September 5, 2002 Rapporter Share Skrevet September 5, 2002 her er det noen videoer: http://corradocentral.com/movies.htm Siter 1989 Corrado G60 1988 Golf 2 VR6 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cossie nissse Skrevet September 5, 2002 Rapporter Share Skrevet September 5, 2002 Originally posted by Prolixin Noen som har denne eller vet om noen som har den ? Blir den solgt i Norge/Scandinavia, isåfall hva er prisen på den ? Har hørt at den blir produsert i sverige. Skal visst gi fullt ladetrykk bare ved 2000rpm. Effektiviteten på den ligger på rundt 80% imotsettning til G-laderen som ligger på litt over 60. Eneste ulempen med den er visst at den uler som en luft sirene fra andre verdens krig. Lysholm kompressorene blir etter det jeg vet produsert vegg i vegg med Enem i Saltjö-boo som er i nærheten av Stocholm http://www.enem.se Dere burde også se på denne mc motoren (nyheter) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prolixin Skrevet September 6, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2002 Originally posted by TheFANATIC Er kun Bahnbrenner.com som selger denne med komplett kit til G60-motoren. Den bråker heløt sykt, folk sier dersom de gasser og slipper gassen og gasser igjen, høres den ut som en gammel amerikansk brannbil, og folk foran deg legger seg inn til siden... Må si at den er høyt overvurdert i forhold til markedsføring o.l. Det har ennå ikke blitt vist et eneste dynosheet med over 200hk på hjula på VWVortex.com G60-forumet (selv med 20psi), selv om de som selger den hevder det er ingen problemer å oppnå. Ellers er det en fyr som kaller seg joezx6 på Vwvortex som har utviklet et kit med Eaton-kompressor med garanti selv med lite drev. Dette kit'et er vesentlig bedre enn de tyske eaton-kit'ene Koster ikke dette kitet en god del mere enn lysholm kompressoren ? Er det et bolt-on kit dette også ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet September 6, 2002 Rapporter Share Skrevet September 6, 2002 Turbo gutter. TURBO!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorradoBoy Skrevet September 6, 2002 Rapporter Share Skrevet September 6, 2002 Lysholm/autorotoren kommer på 18-19k hos GIK mener jeg. Ikke gidda å se i lista mi engang.. :op Som ottar sier TURBO er tingen.. og det kan jeg skrive under på, selv om jeg nå går tilbake til lader på ny maskina jeg setter i :D Siter Holdt avstand - vi ruller - Follogutta Corrado exG60, ex G60T, ex 16vG60, soon 16vT 83` Volkswagen Golf Cab (forsøk på bruksbil) --- follo.vwaudi-club.no --- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet September 7, 2002 Rapporter Share Skrevet September 7, 2002 Corradoboy: Får du den i snart da? Såg den da den sto i roccon og lada 0.6, den gikk godt. Du må endre signaturen din også:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prolixin Skrevet September 7, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2002 Kompressor = Effekt over et bredt turtalls område Turbo = Effekt (som regel høyere enn komp) over et smalere turtalls område. Finnes en rekke ulemper og fordeler med begge to. Det kuleste hadde vært og hatt både en lysholm kompressor og en turbo i serie :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet September 7, 2002 Rapporter Share Skrevet September 7, 2002 Prolixin: Effktregisteret med turbo blir ikkje så langt unna g-lader. Turboteknikken er ikkje lenger som tidlig åttitall. Har ein t28 på min som lader fra 2000 o/min og held 1bar heile vegen til sperra. Så får me sjå om den fungerer med 1,3 bar:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen Skrevet September 7, 2002 Rapporter Share Skrevet September 7, 2002 Autorotor/Lysholm fungerer bra, det. Mer knuff enn G-lader og man slipper å bekymre seg om havari. Kompressoren på bildet lader rundt en kilo, og kan kjøres med drev ned til 50mm (ca 1,5kg) uten problemer i følge produsent. Med samme ladetrykk som original (0,60kg) måler motoren en god del over 160hk, så effektiviteten er klart høyere. Men som det er sagt, det blir litt lyd... heldigvis er lyden av den typen man klarer å høre på, og ikke sånt lyst hvin som noen kompressorer gir. Er det forresten noen som har erfaring med SNS stage 5 chip? Siter Espen evo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prolixin Skrevet September 8, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2002 Originally posted by espen Autorotor/Lysholm fungerer bra, det. Mer knuff enn G-lader og man slipper å bekymre seg om havari. Kompressoren på bildet lader rundt en kilo, og kan kjøres med drev ned til 50mm (ca 1,5kg) uten problemer i følge produsent. Med samme ladetrykk som original (0,60kg) måler motoren en god del over 160hk, så effektiviteten er klart høyere. Men som det er sagt, det blir litt lyd... heldigvis er lyden av den typen man klarer å høre på, og ikke sånt lyst hvin som noen kompressorer gir. Er det forresten noen som har erfaring med SNS stage 5 chip? Tøft! Er det bilde av din bil/motor ? Er mye skryt om SNS chippene på Vortex. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet September 8, 2002 Rapporter Share Skrevet September 8, 2002 espen: eg har sns stage5 med 311cm3 dyser. Funker fint, men ser ut til at det blir stage6 med ny mapsensor og 420cm3 dyser snart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prolixin Skrevet September 8, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2002 Originally posted by ottar espen: eg har sns stage5 med 311cm3 dyser. Funker fint, men ser ut til at det blir stage6 med ny mapsensor og 420cm3 dyser snart. Hva lader du med ? turbo ? Hva måtte du gi for stage 5 SNSen ? Er det den uten lag ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.