pettersenroar Skrevet September 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2010 vel bmw diffen har jeg lagt bort da boltene som går gjennom bevel tannhjulene var knekt ganske synd da dette var en veldig svær å kraftig diff menmen... drar på skrapen i morgen og ser etter bakrute + forskjermer som er bulkete som jeg kan lage runde buer bak av. så får jeg vel innstallert 3 faset strøm i verkstedet i løpet av uken og montert en svær kompressor som blir hentet i dag. opeldiffen til høyre http://i296.photobucket.com/albums/mm178/pettersenroar/DSC01198.jpg http://i296.photobucket.com/albums/mm178/pettersenroar/DSC01200.jpg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet Oktober 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2010 nå blir det snart liv i opeln igjenn:) har bestilt nye lager til turboen..men den skal byttes ut etterhvert som jeg får delene jeg trenger.. har også bestilt en t3 flens så jeg kan gjøre ferdig grenrøret.. ny oljekjøleradapter er også i posten. og "ny" intercooler skal monteres.. 3" rustfri eksos skal også på, lurer litt på om jeg skal ha sidepipes siden den aldri kommer til å se skilter igjenn hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet November 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2010 da var turboen i orden ijenn mangler t3 flensen før jeg kan montere:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet November 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2010 da har jeg fått t3 flens på grenrøret og oljekjøleradapteren. har også begynt på et 3" rustfritt eksosanlegg siden det orginale var litt i det minste laget. så di dårlige nyhetene.. blokka i motorn har frøset sund/sprukket 6cm lang sprekke så den må byttes og oljepumpa lekker så her bir det en ny runde med innkjøp av deler, denne gangen skal jeg ha oppgradert oljepumpe. så får vi håpe jeg blir færdig med den til mai 2011. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaffyDuck Skrevet Desember 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2010 Stilig prosjekt du har her:) lurer bare på noen saker, hva har de kostet deg å bygge den bilen?:) Og hvor har du kjøpt mesteparten av delene? har veldig lyst til å begyne på mitt eget prosjekt:) Så hadde vert fint med noen tips og råd:) Siter 1993 - Opel Omega A 2.0i - Kræsjet 2002 - Volkswagen Passat 1.9tdi 4 Motion - solgt 1992 - Opel Omega A 2.0i - Havarert På leting etter ny bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet Desember 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2010 det har kostet litt men jeg syns det er verdt hver krone. det du burde ha er, råder 3000,- stempel 3-4000,- ståltoppakning 1500,- dyser 315-350cc 1000,- taes fra saab 9000 cse turbo. også trenger du såklart en turbo husker ikke hva jeg ga for min men jeg fikk den billig da jeg bytta inn en annen turbo måtte vel betale 3500-3000 ca . og delene handler du på ebay.. du kan bruke stempler å råder som passer i c20let da disse motorene har samme slaglengde og borring. dette er bare en liten liste av deler jeg har kjøpt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet Desember 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2010 tok ut motoren i dag og demonterte alt fra blokka.. ser ut som jeg har hatt rådebank hehe.. fått meg et fint spor i veiva så den er bare å kaste hehe vannpompa var totalt ødelagt.. toppen er fin stempla er helt ok samme med rådene. skulle så jævlig ha hatt en c20let blokk eller bare veiva.. nå er det bare å bjynne å bestille deler.. men denne gangen skal jeg ha megasquirt å ikke orginal ecuen. med bredbandslambda å bankesensor så man har kontroll på hva som egentlig foregår Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet Desember 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2010 om det er noen som vet av eller har liggende en c20xe/let blokk og en veiv fra disse motorene så si i fra. :) har fått sveist meg eksos på omegaen i løpet av uka og den ble nokså bra. det ente opp med 3"rakarør sidepipe. bilder kommer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet Desember 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2010 da har jeg fått lagd meg en rund hjulbue bak. så har jeg senket bilen med et bmw senkesett så nå sitter fjæra på støtdemperen bake, bilen ble passelig lav og stiv, får bare håpe den blir kjørbar med dette understellet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet Desember 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2010 færdig med begge hjulbuene nå :) fått sveist nye støtdempertårn bake på bilen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir0 Skrevet Desember 23, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2010 færdig med begge hjulbuene nå :) fått sveist nye støtdempertårn bake på bilen bilder takk;) Siter Opel Omega A C20LET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet Desember 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2010 da har jeg senket bilen 5cm til i ront :) måtte bugge opp støtdempertårnet under panstret så nå må jeg kjøre uten panster eller lage hull i det :) så skal jeg innvistere i spax justerbare støtdempere både bak og fram, har allerede spax fjærer. fikk fin vinkel på hjulene etter senking, felgen er ca 4 cm lengre inn oppe en nede og forran kan jeg justere vinkelen sykt mye :) dette blir driftebil:) bensintanken er også tatt ut i lga med pumpe+++ fuelcell skal inn i bagasjerom sidepipen ble en smule lav (2cm over bakken uten motor i) når jeg fikk senket bilen så jeg tror jeg må fjærne litt av kanalen for å få den til å passe.. bilder kommer i løpet av dagen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet Desember 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2010 (endret) dempertårn fremme hjulbuer bak. gjenstår litt sveising og mye spakling skal ta bedre bilder med speilreflekskameraet digitalkameraet lider av mye metallspon i linsen :) Endret Desember 25, 2010 av pettersenroar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet Desember 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2010 dempertårn bake framdemperen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Desember 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2010 du kan hvertfall å sveise! Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.