SStrand Skrevet Desember 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2009 Bilen er en ford mondeo stasjondsvogn 1999 mod. Nå har jeg en ADS p700.1 forsterker med en 12" pioneer 3000w sub i 35liter lukka kasse. Vil ha mer lyd:) Hva kan jeg gjøre for å få mer lyd derfra? Tenkte å ha en flat planke som jeg legger på tvers over listene med 2 kasser med 6*9 i? Åssen vil dette funke? Hvilke merke skal det være? En 4 kanal Blaupunkt, skal dra dette :) Her er en tegning åssen jeg har tenkt det :) ( ikke proft ) Siter - Mercedes S210 e220 CDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet Desember 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2009 for det første må du gi pioneer`en mere luft... har hatt mange av disse, og di trenger en porta kasse!!! og en større forsterker... Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lroedal Skrevet Desember 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2009 Prøv å snu subelementet med spolen ut, slik at kassen blir "større". Da ser du om det kan være smart med større kasse. :) Evt. kan du jo alltids bare ha spolen ut, om det ikke er upraktisk på noe vis. :) Siter lroedal.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Desember 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2009 Det vil ihvertfall ikke bli bedre med noen shitty 6x9 baki der... Hva har du foran nå? og hvorfor spiller ikke det høyt nok? Det er foran du sitter å kjører, og da er det der du vil ha lyden, så start der og få det til å spille bra nok for deg der ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SStrand Skrevet Desember 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2009 Da skal jeg kjøpe et bassrør på 3" :) Jeg har rockford fosgate 6*8 ( dritt størrelse ), DLS diskanter, og orginale bakhøytalere. men lurer på om jeg skal ha rockford høytalerene bak og nye DLS 6*8 eller 5*7? Eller er det noe som er mer rimligere? :) Siter - Mercedes S210 e220 CDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SStrand Skrevet Januar 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2010 ingen som har noe bra forslag?:) blir ikke 6*9 sånn som jeg har tegnet i første post samme som høytalere i hattehyllen? Siter - Mercedes S210 e220 CDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet Januar 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2010 nytter ikke og bare lage et hull i den lukka kassa og stappe i et rør... du trenger en ny kasse med andre mål.... sleng et par 6 1/2" i dørene forran pluss et par tweetere på dasjen.... mere trenger du egentlig ikke... 6*9 er egentlig bæs... Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SStrand Skrevet Januar 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2010 nytter ikke og bare lage et hull i den lukka kassa og stappe i et rør... du trenger en ny kasse med andre mål.... sleng et par 6 1/2" i dørene forran pluss et par tweetere på dasjen.... mere trenger du egentlig ikke... 6*9 er egentlig bæs... hvilken kasse? link? :) Passer det rett inn i 6*8 hullet? eller må jeg ha adapter ring? Åkei :) Takk for svar! Siter - Mercedes S210 e220 CDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Januar 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2010 Du må nok ha adapter for å få inn 6,5" foran.... og hvis du er lur da, så kjøper du IKKE rockford ;) Løsningen med hjemmelaget "hatthylle" er ingen god idè, for suben vil påvirke 6x9" høyttalerene dine. Skal du på død og liv ha noe baki, så lag kasser til dem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SStrand Skrevet Januar 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2010 Du må nok ha adapter for å få inn 6,5" foran.... og hvis du er lur da, så kjøper du IKKE rockford ;)Løsningen med hjemmelaget "hatthylle" er ingen god idè, for suben vil påvirke 6x9" høyttalerene dine. Skal du på død og liv ha noe baki, så lag kasser til dem. Åkei. :) hvor får man tak i det? Neinei, det skjønner jeg. Er en stund siden jeg kjøpte de rockford høytalerene. å vis jeg skulle kjøpt i dag så hadde det IKKE blitt rockford:) Jeg driter i 6*9 og heller koster på fremme:) Men hvilke 6,5" høytalere?:) Siter - Mercedes S210 e220 CDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet Januar 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2010 her har du FLOTT LYD!! http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=6914&katid=649&mid=m436&id=&vn=736&pk=6914 kurrant porta kasse: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=539&katid=85&mid=m436&id=&vn=736 jeg ville anbefalt å fått noen til og bygge en...men vist du ikke har mulighet, så er denne helt kurrant.. Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Januar 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2010 Man kan ikke bare kjøpe en random portet kasse, og sett inn en hvilken som helst 12", det blir helt feil... Det kan godt hende den kasse passer til den nevnte 12" men det vet man ikke før mann har regnet på det ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet Januar 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2010 ja er jo det jeg sier... er en helt kurrant kasse... men jeg ville seff bygget en ny med 100% riktig mål... Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SStrand Skrevet Januar 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2010 åkei :) hvor får jeg tak i 6,5" adaptere? :) Siter - Mercedes S210 e220 CDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet Januar 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2010 det får du på di fleste bilstereo sjapper eller internett sider...finner du det ikke på siden kan du sende di en mail og spør=) Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg