0kriz Skrevet Desember 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2009 hey. har styra litt med the big 3. dratt 35mm kabel fra dynamo til batteri og batteri til jord. men jeg finner ikke jord på dynamo. hvor sitter jord til dynamo på en ford focus (1999 modell)? har en misstanke om at den kanskje sitter på startern til bilen. har veldig lite peil da det kommer til ting under panseret. og er 35mm for små kabler? la dem i tilleg til orginal kablene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Desember 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2009 Dynamoen er jordet i festene til motoren, som igjen er jordet til chassie ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0kriz Skrevet Desember 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2009 så skal jeg jorde dynamo må jeg jorde motoren ;)? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pizzaboi Skrevet Desember 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2009 Jordingskablelen fra dynamoen skal gå til motorblokka ja. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Desember 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2009 Oppgrader heller jordingskabelen/flette fra karosseri til motor/gearkasse om denne er av tvilsomt kaliber, den bør være minst like grov som Plusskabelen fra dynamo til batteri. Alt strøm som går fra dynamo til batteri skal jo tilbake igjen via Minus også, for å si det slik. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0kriz Skrevet Desember 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2009 henn sitter den kabelen da :P? er det farlig og jorde feil kabel ? har den kabelen veldig mye og si ? merka ekstrem stor forskjeld bare ved og koble dynamo-batteri-jord Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Desember 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2009 Du får nok ikke jordet feil kabel, det er bare å finne den kabelen eller fletta som er boltet fast mellom motor/gearkasse og karosseriet og erstatte den med noe grovere, samtidig som du pusser over kontaktpunktene ved boltene. Det hjelper jo lite med 50mm2 Plusskabel om returkabelen (Minuskabelen altså) er 10mm2, for å ta et tall og forenkle det noe. Her et eksempel fra en Smart; Ta også kabelen fra batteri til karosseri; God jording av batteri og motor forebygger også endel problemer som kan oppstå ved mangelfull/svak jording som startvansker, dårlige lys m.m. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0kriz Skrevet Desember 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2009 tusen takk :D forebygger blinkende lys ? dem blinker vel uansett dem:P hvis jeg vrir opp høyt nokk :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg