aqua702 Skrevet Desember 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2009 hei. dama klarte å fylle motorolje i servobeholderen .. Det jeg da lurer på er : -Er det skadeligt for bilen å kjøre med motorolje i servobeholderen? -Hvor vanskleligt er det å tømme, for å så etterfylle med ny servoolje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2009 Normalt så går det helt fint, men du bør få på ATF istedet, tøm beholderen, ta av returen og kjør på med olje til det kommer blank atf ut, også litt svinging, så er det finfint. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aqua702 Skrevet Desember 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2009 mm..ATF? returen ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2009 Greier du å få sugd opp oljen? ATF er lik automatolje, som det normalt brukes på servostyringer. Sug ut olja, fyll ATF, sving noen ganger fra side til side, gjenta til olja er fin og rød Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aqua702 Skrevet Desember 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2009 holder det å bare suge ut olja , trudde jeg måtte tømme hele systemet jeg. men ja, får sikert sugd opp.. kjøper meg en pumpe fra biltema i morgen.. Hvor langt/lenge kan man kjøre slik bilen er nå ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2009 Sjekk i instruksjonsboka di at det skal være ATF på den, finnes unntak, men det er som oftest MB og VAG som skal ha annen olje. Det beste er selvfølgelig å få tømt systemet grundig, men skjønner du ikke hva som er returen på beholderen så er det greiest å bare suge ut av beholderen noen ganger, så slipper du å skaffe deg trøbbel. Ikke frekt ment altså. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tplassen Skrevet Desember 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2009 hei. dama klarte å fylle motorolje i servobeholderen .. Det jeg da lurer på er : -Er det skadeligt for bilen å kjøre med motorolje i servobeholderen? -Hvor vanskleligt er det å tømme, for å så etterfylle med ny servoolje? derfor skal ikke kvinnfolk fikse noe selv på en bil;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
water Skrevet Desember 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2009 Kanskje litt feigt å skylde på dama, men...... Det er bare å pumpe ut motorolja, fylle på servo-olje, kjøre 10 km. , gjenta prosessen 3 ganger, og alt er OK. :-)water Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg