Stratten Skrevet Desember 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2009 Hei. Har en 97 Audi A4 1.8t, som jeg nettop har hatt EU på, måtte bytte fra downpipe til orginal katalysator (helt ny etter forige EU). Har nå fått bilen igjen og den ble godkjent, men har merket en merkelig ''brumming'' som kommer spesielt når motoren er varm og ved rolig kjøring, hører ingenting ved pådrag, og lyden forsvinner når jeg trår inn clutchen... Har drevet å søkt litt inne på forumet, men har ikke funnet noen med samme problem. Så lurer da på om noen ar vært ute for de samme, å om det kan ha noe med katalysatoren å gjøre??? Takk for svar:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alarm92 Skrevet Desember 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2009 Vibrasjoner? userriøst effekttap? Ligger eksosen mot ramme/stål som kanskje vibrerer å lager lyd? Siter SELGES: Alt av A4 B5 deler -Audi A4 Avant 1.8tqs 98" -Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stratten Skrevet Januar 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2010 Kan nesten virke som noe som slår litt i eksosanlegget, men er bare så merkelig at jeg ikke merker noe ting før den blir skikkelig varm, har hatt den på grav å sett over, ser ut som det er grei klaring overalt også... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong-Erik J Skrevet Januar 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2010 Du får huska at metallet utvidder seg når det er varmt. Så mulig du har klaring når eksosen er kald men ettersom den utvidder seg med varmen så slår den borti etterhverdt. Hadde motsatt problem på S6'n min tidligere. Var helvettes trangt å få 2x3" over bakakselen. Når jeg startet opp kald motor så vibrerte eksosen mot bakaksel. Men etter den bla varm så utviddet/strak eksosen seg den mm som skulle til for at jeg fikk klaring og vibrasjonene forsvant. Siter Hvem er best og hvorfor er jeg det? Men hva faen er din unnskyldning? I stallen pr dags dato 2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg