Gå til innhold

Legge av skilt for å fikse bil før EU kontroll

Ranger emnet


sveinsvoll

Anbefalte innlegg

Bilen min har vert inne på EU-kontroll. Det eneste jeg har igjen å reparere er eksosannlegget, men leveringstiden gjør at jeg ikke får gjort dette før den ekstra måned utsettelsen er over.

 

Bilen skulle vert ferdig i november. Så med en ekstra måned utsettelse blir det ut desember. Delene får jeg ikke før rett etter nyttår.

 

Har tenkt på om det er mulig å legge av skiltene til jeg har fått reparert bilen, vise den på EU og så sette på skiltene igjen.

 

Er dette mulig? Andre alternativ?

 

Takker for hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke verre enn å enten parkere bilen trygt eller ta med deg skilta inn, så lenge bilen ikke brukes har det ikke noen annen praktisk betydning enn at du får ett brev om avskiltningsbegjæring.

 

Den forsvinner igjen når bilen er godkjent, men kan nok være lurt å ha med deg kontrollseddelen i bilen.

Var bare 8 mnd for seint ute jeg....

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde nylig at øvrigheita kom og skrudde av skiltene på en parkert bil på privat tomt, pga manglende EU.

De måtte vært på jakt tenkte jeg da, for bilen sto ikke synlig fra veien.

Er det forskjell på når, hvor (dette var i Skedsmo) og hvem de gjør det med da?

 

WTF?! Faen.. får begynne å låse garasjen nå:scared

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går nok greit å ta en etterkontroll bare, men ha med deg kontrollseddelen.

 

De reiser sjeldent hjem til folk for å avskilte biler, men de kan avskilte om de ser deg langs veien, enten kjørende eller parkert, det hender også tollvesenet er på jakt, de kom faktisk på det lokale verkstedet her for litt siden, men det er mest pga årsavgifta.

 

Ser politiet at bilen har begjæring tar de gjerne skilta, emn de sitter ikke å sjekker konstant, men føler du deg utrygg så plukk med deg skilta.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår