major Skrevet Desember 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2009 Prøver igjen, er det noen som kjenner til turbo-may utgaver i Norge?????? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grandisjohn Skrevet Desember 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2009 Tror det skal finnes tre stykk ORIGINALE turbo may Capri i Norge. Alle er MK III. To av de eies av en kar fra sør-trøndelag. (Kilde: http://www.tronderford.com) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TT Racing Skrevet Desember 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2009 Tror det skal finnes tre stykk ORIGINALE turbo may Capri i Norge. Alle er MK III. To av de eies av en kar fra sør-trøndelag. (Kilde: http://www.tronderford.com) Vet det er værtfall 1 orginal turbo may MK III hær i trøndelag;) Siter -1969 Ford 17m -1986 ford scorpio -1976 Ford Taunus -1987 Mercedes 300E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
major Skrevet Desember 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2009 ok. først på 90 tallet så ringte jeg på ei annonse på en mk1 turbo-may. bilen skulle vere orginal, men i dårlig stand (var vist ganske rusta) syntes prisen var ganske høy (den gang) for et objekt, og i allefall når jeg hadde igjen nesten et år med førstegangs tjeneste. mener å huske at bilen var på sørlandet et sted. jeg har prøvd å spurt ymse folk på div ford treff, men ingen som har hørt om en sånn bil i Norge. det hadde vert noe å hatt i dag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alltid Blid Skrevet Januar 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2010 Hvet om kun en Turbo-May i Trøndelag, den befinner seg i Trondheim. MEN, i Trondheim finnes det andre biler også: Norges ENESTE Perana-Capri med orginal V8 og Norges TO eneste Zakspeed-Turbo, kan det være at disse er mistenkt være May-Capri? Det er samme fyren som eier alle tre, han liker Capri og det å ha biler som ikke alle andre har.:cab AB Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TAUNUS COUPE Skrevet Februar 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2010 Der er en mk3 her i stavanger som er orginal 2,8 turbo. vet ikke om det er turbo may. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V6 Racing Skrevet Mars 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2010 turbo may var kun under mk1 capri og granada tidsrommet etter hva jeg har skjønt. mk3 med 2.8 og turbo er vel enten ford produktet 2.8 turbo eller ettermarkeds trimmere som bla janspeed og turbo technics som ettermonterte turbo på 2.8i bilene Siter 1982 Ford Capri 4.0 R6 turbo ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
major Skrevet Mars 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2010 turbo may var kun under mk1 capri og granada tidsrommet etter hva jeg har skjønt. mk3 med 2.8 og turbo er vel enten ford produktet 2.8 turbo eller ettermarkeds trimmere som bla janspeed og turbo technics som ettermonterte turbo på 2.8i bilene Yes, å Turbo-May kunne du få i M også. men Capri 2,8 Turbo er det eit "reint" Ford produkt? ligner veldigt på May, bortsett fra trykkboks med RS badges å greier Tickford Turbo Capri er vel også regna som ein "orginal" Turbo Capri, iallefall av britene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V6 Racing Skrevet Mars 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2010 2.8 turbo er et reint ford produkt ja, understells messig ganske lik 2.8i, med unntak av et annerledes stabstag foran. kjekk å henvise til ved ombygging da bilen er type godkjent med turbo. tickford ble vel også solgt nye via ford hvis jeg har forstått det rett? når det gjelder turbo technics, så kunne 200hk kittet bestilles hos Fordforhandleren når kunden bestilte ny bil. Bilen ble så sendt av gårde til TT for modifisering. Deretter solgte forhandleren bilen til kunden, fremdeles med 100% nybil garanti. Siter 1982 Ford Capri 4.0 R6 turbo ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg