Gå til innhold

ombygging


mb 300

Anbefalte innlegg

heij :) jeg har en mercedes 260 e w124 og lurer på hva jeg må tenke på, å hva jeg må gjøre når jeg skall bygge om denn till 500e motor fra w124, noen som vet noe? forslag? ;)

 

Nå veit jeg ikke alt,men tipper du ikke får godkjent ommbygging,men i tilfelle du vil gjøre det allikevel så har dy mye arbeid foran deg.Torpedovegen må flyttes bakover,girkassetunnelen må breddes.Så må du jo ha motor,girkasse,understell å driverk fra 500.kansje du finner mer ut vist du søker på nette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Nå veit jeg ikke alt,men tipper du ikke får godkjent ommbygging,men i tilfelle du vil gjøre det allikevel så har dy mye arbeid foran deg.Torpedovegen må flyttes bakover,girkassetunnelen må breddes.Så må du jo ha motor,girkasse,understell å driverk fra 500.kansje du finner mer ut vist du søker på nette.

 

heij :) jeg har en mercedes 260 e w124 og lurer på hva jeg må tenke på, å hva jeg må gjøre når jeg skall bygge om denn till 500e motor fra w124, noen som vet noe? forslag? ;)

 

 

 

 

 

for og svare veldig greit på dette så har jeg faktisk i dag vært i kontat med Bos autostern som ga meg tlf nr til MB teknisk tlf..(er dyrt og ringe dit) tlf 820 97 097 der så fikk jeg beskjed om at du/jeg får ikke noen dokumenter av Mercedes i forhold til en sånn ombygging.. du/jeg må finne en som kan hjelpe til hos mercedes og som kan bevise at du har byttet delen riktig over. dette må du da ha en "inventarliste" på, du får heller ingen garantier av Mercedes fordi de vil ikke at folk skal bygge om bilene i forhold til hvordan de en gang ble levert.. vis de bygges om så stemmer ikke databladene osv.

 

 

og for og si noe om det Vegard b skrev så har han rett.. er en god del jobb mye som må flyttes.. fin deg en vraket/takskadet bil i utlandet for og ta delene av. er veldig dyrt og kjøpe det elektriske systemet..

derfor har de strenge rettningslinjer mot og hjelpe til på noen måte en sånn ombygging..

 

og et veldig godt tips er faktisk og ta seg en tur til biltilsynet og prate med dem i forhold til en sånn ombygging.. de kan iallefall hjelpe deg/meg og få den informasjonen på hvordan begrensningene er..

 

lykke til og post gjerne tips osv. når du får vite om de:)

 

_Øyvind_

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår