granada mk2 Skrevet Desember 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2009 Hei. Det er snart så det er klart for lakk på Chevan, altså russebilen våres. skal kjøpe inn noe benga og sprøyte bilen med det. gidder ikke koste på bilen no seriøs lakk, men skal prøve å gjøre det bedte ut av det. Så den skal IKKE rulles. men jeg lurer på: Hvor fint skal den pusses? vil ikke ha "riper" i lakken. Hva skal det tynnes ut med?' Herder? og hvor mye vil det gå med på en Chevrolet van? Mvh. Ørjan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ian928 Skrevet Desember 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2009 Hvis du bare skal matte for at bengalakken skal få tak så kan du bruke sånne 3M-matter som ser ut som gryteskrubb. Ellers bør du ned i 800-paipr hvis du skal bruke papir. Bruk en svamp med lunkent vann med litt zalo og skyll vekk slipestøvet ellers fyller du opp papiret. Etter matting vaskes bilen med tynner. Du bør tynne Bengalakken med tynner og ikke white spirit. Bruker du white spirit så blir lakken alltid litt myk. Har lekket en bil emd Benga tynnet ble tynner og det ble overraskende bra faktisk. Vi brukte ingen herder. Aner ikke hvor mye som går med på en Van. Siter Ian 1998 Range Rover 4,6HSE, 1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S 1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt 1956 Land Rover 86" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
granada mk2 Skrevet Desember 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2009 Takk for svar, ble litt klokere nå. Er nok brukt white spirit på det jeg har vært borti skjønner jeg :P da er tanken med herder ute av bildet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg