Gå til innhold

alder for og slippe eukontroll

Ranger emnet


turbopow

Anbefalte innlegg

Jeg mener nå at et kjøretøy så lenge det har skilter på seg og MINST 4hjul har en eller annen form som godkjenning.

 

En bekjent som samler på veteranbiler og leier dem ut til diverse bryllup og selskap VET jeg har måttet vise bilen,men om dette er på biltilsynet eller godkjent verksted og hvor ofte er jeg ikke helt sikker på..

 

her snakker vi biler fra 1920 ++

 

Tforden hans brukes aktivt

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slipper heldigvis EU på min Land-Rover 1956-modell. Ikke at den hadde hatt problemer med å bli godkjent, men det er godt å slippe å tenke på EU på ihvertfall en bil!

Ian

1998 Range Rover 4,6HSE,

1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S

1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt

1956 Land Rover 86"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DEt er litt forskjellig praktisering på dette, noen regner dette fra førstegangsregistrering, mens andre regner det fra førstegangsregistrering i Norge, merkelig at det kan være forskjeller i ett slikt system, men det er vel en eller annen idiot som plotter litt feil på dataen når det blir registrert da tenker jeg.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke rare kravene.. Se feks på alle harley med "gamle" papirer.. Ikke uten grunn at slike papirer er ettertraktede..

 

Og når det gjelder å bli innkalt på etterkontroll og kontroll hos BT så kan jo alle bli det... Så lenge bilen har skilter... Men veldig sjelden og jeg kjenner hvertfall noen få som har gamle kjøretøy og de har ikke hørt noe på mange år. :)

Endret av Kjetilr

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener nå at et kjøretøy så lenge det har skilter på seg og MINST 4hjul har en eller annen form som godkjenning.

 

En bekjent som samler på veteranbiler og leier dem ut til diverse bryllup og selskap VET jeg har måttet vise bilen,men om dette er på biltilsynet eller godkjent verksted og hvor ofte er jeg ikke helt sikker på..

 

her snakker vi biler fra 1920 ++

 

Tforden hans brukes aktivt

 

er ikke noe form for godkjenning på så gamle biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger noen tips på biler fra før 1960mod som er i prisklasse ca 10-30000,-

 

Tja, der er det ikke så mye i bra stand kanskje, men Volvo PV og Boble kan du nok få tak i kjørbar stand. Er du ute etter rent restobjekt så er utvalget selvsagt større.

 

Her er en PV som fyller kriteriene:

http://veteran.autodb.no/autodb/view.wa2?AdItemId=1014396;Modified=1258564826

 

Eller en liten engelskmann:

http://veteran.autodb.no/autodb/view.wa2?AdItemId=977923;Modified=1257084111#img5560298

Ian

1998 Range Rover 4,6HSE,

1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S

1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt

1956 Land Rover 86"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår