HMB2CV6 Skrevet November 28, 2009 Rapporter Share Skrevet November 28, 2009 Hei. Jeg har akkurat kjøpt en Elantra 1,6GL, kjørelengde 135.000km, som har vært på EU-kontroll og fått noen feil påvist. Den har bl.a. for høyt CO-nivå, hele 8,4. I tillegg er vanntemperaturinstrumentet på dashbordet dødt. På DOHC-motorens høyre side (sett forfra) sitter det to følere montert i nærheten av termostaten, en liten forran og en større med blå krave i nærheten. På Hyundai i Sarpsborg sier de at det er den blå føleren som har kontakt med vanntemp. instrumentet på dashbordet og samtidig er føler for styring av forbrenningen. De påstår at denne er defekt og at denne feilen gir for høyt CO-nivå. selv tror jeg at det er den lille fremst som er føleren for instrumentet. Er det noen orakler på dette fora som har kunnskap på dette feltet og kan forklare om dette er rett eller feil. Takknemlig for svar. Hilsen MB Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 28, 2009 Rapporter Share Skrevet November 28, 2009 Prøv å skifte tempsensorer, sjekk gså termostat og kjølevæskenivå. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.