PRIMERA ELEGANCE. Skrevet November 27, 2009 Rapporter Share Skrevet November 27, 2009 Har et par innspill! Jeg personelig synes Rs supreme setene ser nitriste ut i forhold til standard rs seter.Mulig de er gode å sitte i,men grå og triste er de.Når det gjelder Cr motor i forhold til Pd er det rett det som blir sagt at den støyer mindre.Men det er et stort men! Trass i likt antall hester og nm er ikke cr motoren like frisk i taka.Jeg syntes en 140 hk pd føles nesten like frisk som en 170 cr.Da får det heller støye litt for min del! Jeg har kjørt cr med både dsg og manuell! Om du skal velge dsg er vel ikke noe å lure på egentlig!:thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ga123 Skrevet Desember 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2009 Hei Senshi. Jeg har selv en Facelift CR RS stasjonsvogn, har hatt den i 2 måneder og kjørt nesten 7000km. Først og fremst må jeg si meg VELDIG uenig med "primera elegance" angeånde supreme setene. De er utrolig mye penere enn de orginale i mine øyne. Hele interiøret føles mer helhetlig med supreme interiør. Mørkt skinn i dørene, mørke seter og skinn detaljer. Jeg har DSG kassa og cruisekontroll selv, og kan ikke få anbefallt kombinasjonen nok. Kjørte tur-retur Kristiansand her om dagen, og det var utrolig behagelig siden bilen girer opp/ned selv. Brukte knapt pedalene mellom Arendal og Tønsberg(kun små justeringer på cruise hendelen). Når det gjelder utstyr så anbefaller jeg å droppe baksetevarme(om du ikke har veldig kalde unger bak der hver dag), skipose(den tar ikke ski som er lengre enn 175cm, og festes ikke så man kan bare bruke en billig g-sport pose istedet), hill hold kan også droppes om du velger DSG. Det burde spare deg for litt penger. Jeg ville også tenkt meg om 2 ganger på Koppholder bak(denne skuffet meg stort, da den ikke klarer å holde fast en vanlig colaflaske), dobble solskjermer(plastik som kan vibrere litt) og utvendige foldespeil med dimming. Ekstra bagasjeromsgulv droppet jeg selv, kan være praktisk om man vil ha helt flatt gulv, men jeg ville heller ha maks plass. CD-veksler er som de andre her har nevnt helt unødvendig. Ta heller MDI tilkobling, jeg har en 250gb disk liggende i hanskerommet full med musikk. Funker strålende. :) Ga Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PRIMERA ELEGANCE. Skrevet Desember 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2009 Mørkt skinn i dørene er det jo som standard også! Og det er godt vi har forskjellig smak.Supreme setene er sikert fine men de ser langt fra like sportslige ut som standard Rs seter synes jeg! Synes de er altfor like setene i en L&K Octavia f.eks.Mye pga.fargen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eivinds Skrevet Desember 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2009 Vurder kjøremønsteret ditt i forhold til motoralternativ. Har du jevnlig lange turer m varm motor og litt effekt er det sikkert greit med cr 170 og partikkelfilter. Er det stort sett små og bykjøring bør du kanskje tenke bensin(eller rive av dpf) har selv en pd 140, og elsker den. Skulle jeg kjøpt en ny nå, ville jeg med min kjøring kanskje gått for bensin. (jævlig tanke) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superb09 Skrevet Desember 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2009 bilen er helt suveren. men min mening er og gå for de originale rs setene, disse gir bilen ett mere sportslig preg synes jeg. foldbare speil med dimming er nessten et must for meg som har hatt det i et år. 170hk cr motoren er en selvfølge i denne bilen. og dsg girkassen er en drøm og kjøre med. og til slutt tørr jeg vedde på at du aldrig blir plaget med partikkelfilteret ditt selv om du bare kjører bykjøring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superb09 Skrevet Desember 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2009 jeg har kjørt myye både med 170cr og 140pd. forskjellen er enorm. 140hk drar helt greit, men skall du ha en bil som flytter seg litt over middels må du chipe den. 170hk motoren vil alle bli imponert over i RS, denne går myye bedre enn forvenntet og den har krafft helt fra bunnen av. noe som 140hk har ett stoort mangel av.. har forøvrig 140hk i min bil nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrs jon Skrevet Februar 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2010 heisan er ny her men fikk min 2010 vrs på tirsdag og smiler enda..er en 170 hk tdi.....noen fler som har sånn bil her?? har du fått din?? Siter Hvis det er så jævlig sunt og jobbe så la de sjuke gjørte det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael1977 Skrevet Februar 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2010 heisan er ny her men fikk min 2010 vrs på tirsdag og smiler enda..er en 170 hk tdi.....noen fler som har sånn bil her??har du fått din?? ...og du vil smile lang tid fremover ;) Pen bil! Siter Octavia vRS http://www.rsklubben.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Markelure Skrevet Februar 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2010 er det mulig å få ny octavia Rs med lyst skinninteriør? feks beige, eller lys grå elns. må si den nyste rs'n ser veldig bra ut :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
søplehue Skrevet Februar 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2010 er det mulig å få ny octavia Rs med lyst skinninteriør? feks beige, eller lys grå elns. må si den nyste rs'n ser veldig bra ut :) Er nok ikke det (heldigvis) :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Markelure Skrevet Februar 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2010 (heldigvis) ser ikke helt hva som er galt med lyst interiør i en bil. mye lysere og penere, enn svart, trist og kjedelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cosworth87 Skrevet Februar 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2010 får L&K med hvitt/grått skinn Siter 2012 octavia 2.0 tsi RS x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet Februar 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2010 motoren kan så klart chippes. men vet ikke om jeg vil anbefale deg pga diselpartikkelfilteret. og så klart garantien. DSG er så absolutt verdt det. helt rått og kjøre med, bilen går jo bedre med dsg. RS supreme ser mye bedre ut en standar.. jeg bruker vertfall cruisecontrollen ofte. og i likhet med deg bor jeg i norge. det er GULL på motorveien og landeveien. så lenge du ikke har en 60-70-60-80-70-60-90-80-70 sinke forran deg. DSG på normale biler er mye tregere enn manuell kasse 0-100faktisk Mvh Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ga123 Skrevet Februar 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2010 Hvor har du det fra realace? Alle tall viser det motsatte, og jeg hadde hvertfall aldri klart å gire så fort som DSG kassa gjør. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet Februar 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2010 Hvor har du det fra realace? Alle tall viser det motsatte, og jeg hadde hvertfall aldri klart å gire så fort som DSG kassa gjør. Er faktisk bare Ferrari som jeg har hørt som har en kasse som orginalt er målt raskere enn en ordinær manuell kasse. Grunnen er såre enkel. På en manuell kasse kan du akselrere mye raskere. DSG kasser er programert til å slippe kreftene ut gradvis for å ikke skade kassen. I tillegg så veier den mye mere. På en evo 10 med og uten dobbelclutch kasse så er den 20% tregere i aks kontra manuell. Jo raskere bil jo større forskjell. På denne så utgjør det sikkert ikke så mye, men den er garantert ikke raskere. Og jeg snakker da om 0-100. Ikke 70-120. Der er differansen enda mindre, men fakta er fortsatt det samme. DSG er tregere Vs. mauell så det er ikke ett salgspoeng. At noen mener den er raskere er mere hva man tror, men det er faktisk ikke slik. Hvis du har målt den DSG utgaven raskere må du ta ett kurs i manuell giring Det hva mange ikke tenker på når de velger med en DSG kasse er kostnadene som kommer på ekstra. Hvis man skal kjøpe med dette så spør selgeren hva det kommer på av ekstra service kostnader. Disse må flushes igjennom ved gitt km antall. En bekjent måtte ut med 7000,- for kun dette + servicen i tillegg. Forøvrig. DSG kasser har flere gir så den girer flere ganger enn man gjør med en manuell kasse.. Mvh Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.