crowie Skrevet November 26, 2009 Rapporter Share Skrevet November 26, 2009 hei. har tenkt å bygge meg bilanlegg. sliter litt med at jeg ikke vet helt hva som trengs av forsterker til sonn å sonn bruk. så... jeg skal kjøpe 2 stk: Ground Zero GZNW 12 SPL 4500W RMS 2 x 1 ohm noen anbefalinger til forsterker(e) som jeg må ha til å drive dette? hiv gjerne med pris på den/de. takk for svar. =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeo Skrevet November 26, 2009 Rapporter Share Skrevet November 26, 2009 De der trenger mye power! Villekjøpt 2x Dynabel bf 8501 og linke de. Da har du 10 000WRMS i 1 ohm. 10 000 per stk. Men da trenger du mye strøm, ville minumim hatt ett ekstra stort batteri, f.eks odyssey pc 2150 I tilleg må du oppgradere alt av kabler fra dynamo til batteri og jording. Du må også ha et veldig godt jordingspunkt, da ville jeg sveisa et helt nytt punkt et sted der du skal ha batteriet og i tilegg jord fra f.eks setebeltet. Ville regna med hvertfall 30 000 i tilegg til høytalerne for å drive de fult ut. Siter 1996 Omega B 3,2 Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crowie Skrevet November 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2009 det du tenker på da med strømmen er: at visst jeg kjøper et ekstra og monterer f eks. i bagasjerommet. så jorder jeg fra - til karosseriet? også seriekobler jeg + ene på begge batteriene og skifter ut jordingssystemet til batteriet i motorrommet? men skjønnte ikke helt det dær med setebeltet du snakket om ? :/ anyway takk for svaret^^, Prisen legger jeg meg ikke såååå mye opp i. da jeg kan starte med halvparten å bygge på under veis. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet November 26, 2009 Rapporter Share Skrevet November 26, 2009 Det holder med 1stk BF8501 til de subene. MEN det holder ikke med ekstra batteri, du MÅ ha en skikkelig dynamo også. En 3-400amp dynamo med mulighet for å justere ladespenningen vil bli bra. Regner med at du skal bruke dette til db-drag, og det krever endel av installasjonen din. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeo Skrevet November 26, 2009 Rapporter Share Skrevet November 26, 2009 Det jeg mente med setebeltet: De forsterkerne krever så hinnsides mye strøm, og som crowie også sier her, må du oppgradere dynamoen. Tar minus fra et sted i bagasjerommet ja, (regner med det er der du skal ha batteri) Kan være greit med 2 jordingspunkt, for å være sikker på at det er godt nok. Jord fra bagasjerom og inn på batteri bak. Så trekker du pluss fra batteriet forran, til batteriet bak. Hvis dette er et orginalt batteri, eller noe annet jall må du nesten bytte det også. Siter 1996 Omega B 3,2 Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slettet bruker Skrevet November 26, 2009 Rapporter Share Skrevet November 26, 2009 Vilt! Har lyst å følge med på prosjektet ditt, håper du lager en prosjekttråd ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crowie Skrevet November 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2009 will do. sender deg en personlig melding når jeg starter. har ikke cash akk NÅ. men det skall startes på i løpet av 2 mnd.. vill bare være tidlig ute med å vite hva som trengs ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeo Skrevet November 26, 2009 Rapporter Share Skrevet November 26, 2009 Send meg en også da :) Et lite tips: Hvis du spør litt her og der hos div. bilstereoforhandlere så får du sikkert noe rabatter på det du skal ha. Dynabel forsterkeren hender det at det er tilbud på til 6000, tror ikke du finner noen bedre forsterker til den prisen.. Siter 1996 Omega B 3,2 Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crowie Skrevet November 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2009 klart det terje :D blir sikkert å spørre deg mere om div andre ting senere også. takk for hjelpen så langt hvertfall :DD Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeo Skrevet November 27, 2009 Rapporter Share Skrevet November 27, 2009 Hva slags bil skal dette inn i egenltlig? :) Skal svare så godt jeg kan på det du spør om, kan ikke alt men kan noe :) tar det tid så er jeg mest sansynlig å monterer anlegg selv :P Siter 1996 Omega B 3,2 Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crowie Skrevet November 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2009 98mod audi a4 1.8tq =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slettet bruker Skrevet November 27, 2009 Rapporter Share Skrevet November 27, 2009 Beregnet til privatbruk eller db-drag? ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crowie Skrevet November 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2009 priv ^^ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carstereofreak Skrevet November 28, 2009 Rapporter Share Skrevet November 28, 2009 Ups. dette kan bli en kostbar afære. Hvis du skal kunne mate 2x4500 W med mat til 2 slike subwoofere da trenger du: 9000w / 12v = 750 amp fra dynamoen i bilen, så da tror jeg kansje det kan bli noe urealistisk å kunne drifte en slik 2 slike subber på en skikkelig måte. Du bør kansje vurdere kun en subb, og skaffe en forsterker så dyr du har råd til, kansje bytte dynamo på bilen hvis mulig. Ofte kan en dynamo fra en dieselbil være lett å få til, da har en som oftest 140 til 150 amp å leke seg med. et skikkelig bilbatteri som er bergnet for seriøs lyd kan også hjelpe, samt et skikkelig kondesator. Og så bør du bygge en sinsyk solid basskasse for å kunne hamle opp med slike bassdyr du snakker om her. HEHE Lykke til :thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crowie Skrevet November 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2009 du TRENGER jo ikke kjøre dem max ut da:p kan kjøre 3000w per stykk. da blir det vell 6000/12 som er 500 amp. de tåler 4500 men GZ selv anbefaler en 2kanals forsterker på 2800 pr stykk ;) viss det ikke er til konkuransebruk da... og det er ikke dette:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg