Gå til innhold

Hvilken straff for å legge breit?

Ranger emnet


SyClOnE

Anbefalte innlegg

OFFTOPIC!

 

så en politibil igår...C-klassen...lå bredt som F*EN fra avkjøring til Haugenstua til avkjøring til stovner på østre akervei i Oslo...rått å se på.. Jeg kunne jo ikke dy meg så jeg la meg bredt bak dem og da de stoppet senere og jeg kjørte sakte forbi så smilte politimannen som selvfølgelig var alene i bilen..:D

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by SyClOnE

Ja, uansett er det jo tåpelig at de skulle ta bilde.. var jo en del folk ute å kjørte i går kveld/natt..

Han snakket om å få seg advokat.. Stiller kansje sterkere i og med at han ikke fikk sagt sin forklaring?!?

 

Mvh Geir

 

Det er jo helt klart han må skaffe seg en advokat viss han skal ha noe seriøst og stille opp med. Er ofte nok med at advokaten skriver et brev til politi.

:pimp EYE CANDY :pimp

 

:titties: RACING :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HeDEviL

Kontra 4 ganger ja... Slikt skjer når man kvepper litt å ratter for mye, i teorien skal du slippe med 1 kontra med rett menge kontratyreing, men en annen ting er å gjøre det som du sier :)

 

Man skal ikke behøve å få kontra i det hele tatt hvis man ikke ønsker det og skal bruke den til noe. :)

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eirikoo

 

Man skal ikke behøve å få kontra i det hele tatt hvis man ikke ønsker det og skal bruke den til noe. :)

 

Han kjører en 200SX S13.. var vel med vilje de kontrane, men det behøver man vel ikke si til pol10.. :D

'05 Audi A6 TDI

- x '03 Audi A4 TDi Q S-Line

- x '91 Audi S2 Coupe

- x '91 mod. GMC Syclone

- x '92 BMW 520i 24v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mark1

 

Har du noengang fått årntli sleng på bilen?

Det har du jo sikkert, men det ekke alle slenger du kan unngå å få kontra fra =)

 

Det spørs jo helt det da. Hvis veien er veeldig smal, så er det jo vanskelig å rette opp uten kontra, men jeg mener fremdeles at de aller aller fleste sladder kan rettes opp helt uten kontra hvis man har snøring og reflekser.

 

Edit: Det er mulig jeg misforstår litt her nå, så hvilke sladder er det du mener det er umulig å rette opp uten kontra?

 

Har sef fått sleng på bilene mine masse ganger, de fleste ganger med vilje. :)

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har bare skjedd en gang at jeg har fått kontra uten at jeg ville det, så det er fullt mulig. Men vanligvis så får man ikke kontra, bare sier at det kan skje den beste. Alt kommer jo ann på folhold på veien, dekk og hastighet.

[-] 1991 BMW 320i E36

[x] 1985 Toyota Starlet

[x] 1988 Ford Escort

[-] 1977 Toyota Celica ST2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mark1

 

Har du noengang fått årntli sleng på bilen?

Det har du jo sikkert, men det ekke alle slenger du kan unngå å få kontra fra =)

I teorien trenger du ikke å få kontra, men i praksis er det noe ganske annet.

Grunnen til at du får mange kontraer etter en uventet sladd er fordi du retter opp mer enn det du trenger...

Det gjelder å ha is i magen og ikke ratte helt desperat.. det kan gjøre saken vondt værre...

 

Som Razer så flott sa i en post: Husk, du skal sladde bilen, den skal ikke sladde deg! ;)

 

Men dette er jo såklart teori og det kreves dyktighet og mye trening for å få det til i praksis...

 

Mvh

Lethal

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å prøve å skryte eller noe, men når jeg er ute å sladder litt, spesielt bratte svingete oppoverbakker som er sjeft å sladde i, får jeg kun kontra når jeg vil ha det, ikke noe stort problem å ikke få det egentlig, man må bare slippe gassen litt rolig ut, eller litt pumpe gassing i slutten av sladden hvis man kjenner den retter seg opp for fort, får man en sladd uventet mens man sitter å cruiser, kanskje i litt høy fart så er det litt lett å over reagere da, men når man er innstilt på litt sladding blir det litt annerledes.

 

Henta en gammel BMW 528 i Førde på fredag, kjørte hjem natt til lørdag. det var tøft, ikke en bil på veien, og masse snødekte svingete veier. gliste hele veien hjem nesten.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tør og påstå at du skal være bra god for og ikke få kontra på en sladd som er HELT uvenntet. Er enig at man ikke får kontra på sladder man lager selv, og de plassene der man tenker "her kan jeg få sladd", så er man litt forberett. Men når man cruser på landeveien i 100 km/t (mitt tilfelle) så skal man være frossen på innsiden for å tørre og bare svinge så pass mye som er helt nødvendig. Jeg for min del vil heller overstyre litt enn og understyre.

[-] 1991 BMW 320i E36

[x] 1985 Toyota Starlet

[x] 1988 Ford Escort

[-] 1977 Toyota Celica ST2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, men whatever:

 

Jeg var ute og kjørte fra Fredrikstad til Oslo i fjor sommer med 200'en.

 

Tett trafikk i motgående, og noen som lå 10-15 under grensa foran meg. Det var ellers lite trafikk i min retning, så jeg ville gjerne forbi.

 

Ved Moss syd avkjøringen går det an å kjøre av på rampa, forsette rett frem, for så og kjøre inn på veien igjen. Det er nesten ikke omvei, så det går helt greit å kjøre forbi der i enkelte tilfeller. (Nå er det bygd om der, så det er ikke like lett nå)

 

Det var vått på veien og i det jeg passerte over toppen i ca 100, løftet hekken litt, og jeg landet veeeldig skjevt på andre siden.

 

Det ble en sladd omtrent som på bildet fra Drive, men uten hansker og vinking. :)

 

Poenget er at den sladden hentet jeg faktisk inn helt instinktivt uten antydning til kontra. Bilen strøk autovernet, men det gikk bra.

 

Poenget er ikke å fremstille meg som Scumacher eller noe slikt, men jeg er overbevist at trening på bane gjorde at jeg taklet den situasjonen bra.

 

Idiotisk av meg i utgangspunktet å kjøre over der, men gjort er gjort.

 

Men ETTERPÅ! Trodde jeg skulle få hjerteatakk på stedet. Fy f og jeg hadde puls og lett skjelving. :)

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eirikoo

Litt OT, men whatever:

 

Jeg var ute og kjørte fra Fredrikstad til Oslo i fjor sommer med 200'en.

 

Tett trafikk i motgående, og noen som lå 10-15 under grensa foran meg. Det var ellers lite trafikk i min retning, så jeg ville gjerne forbi.

 

Ved Moss syd avkjøringen går det an å kjøre av på rampa, forsette rett frem, for så og kjøre inn på veien igjen. Det er nesten ikke omvei, så det går helt greit å kjøre forbi der i enkelte tilfeller. (Nå er det bygd om der, så det er ikke like lett nå)

 

Det var vått på veien og i det jeg passerte over toppen i ca 100, løftet hekken litt, og jeg landet veeeldig skjevt på andre siden.

 

Det ble en sladd omtrent som på bildet fra Drive, men uten hansker og vinking. :)

 

Poenget er at den sladden hentet jeg faktisk inn helt instinktivt uten antydning til kontra. Bilen strøk autovernet, men det gikk bra.

 

Poenget er ikke å fremstille meg som Scumacher eller noe slikt, men jeg er overbevist at trening på bane gjorde at jeg taklet den situasjonen bra.

 

Idiotisk av meg i utgangspunktet å kjøre over der, men gjort er gjort.

 

Men ETTERPÅ! Trodde jeg skulle få hjerteatakk på stedet. Fy f og jeg hadde puls og lett skjelving. :)

 

Helt enig i det du sier her!

Har du mye trening, så vil du i en krise/panikk situasjon reagere på refleks, som da etter mye trening er den riktige måten.

Du handler riktig i forhold til situasjoen uten å egentlig tenke..

 

Det er dette jeg synes mangler i Kjøreopplæringen når du skal ta lappen.

Det skulle het trafikk opplæring egentlig, for det er det det er..

Jeg er sikker på veldig mange ulykker hadde vært unngått hvis folk hadde fått en grundigere fører opplæring, og virkelig fått øvet inn de viktigste refleksene....

 

Dette vil sikkert være vanskeligere, og ta lengre tid. Men jeg synes det er helt feil at det skal være en folkerett og ha førekort. Du er tross alt potensielt ansvarlig for andres liv, og da burde det være et minimum at du faktisk kjenner begrensningene og oppførselen til bilen...

Vi bor også tross alt i et land som har glatte og vanskelige kjøre forhold halve året, derfor burde et mer avansert kjøre kurs være påbudt, for strengt tatt så lærer du ingengting på glattkjøringskurset..

Du lærer hva du skal gjøre der og da, men i en krise situasjon må du ha innøvd reflekser, du har ikke tid til å tenke, og slike reflekser lærer du ikke ved å skli rundt på en liten stripe et par kjøretimer :rolleyes:

 

Det ble litt langt dette, men det er noe som jeg er veldig opptatt av og da bærer det litt fort i vei her... ;)

 

Mvh

Lethal

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår