Chrisdv Skrevet November 24, 2009 Rapporter Share Skrevet November 24, 2009 Hei folkens! Beklager dårlig tittel på forrige tråd. Så "observang" som jeg er, presterte jeg og kjøre rumpa på bilen i en betongstein for ett par dager siden. Traff den på bilens venstre siden der hvor potta sitter. Dette er en Volvo 340, og bilen har manuell sjåk (Åssen skriver man det?). Det som nå har skjedd er att sjåken har lyst til og med når den er inne i ett år, men nå etter krasjen, så fort lyset forsvinner hvis jeg kjører, dør også bilen ut. Hva kan problemet være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chrisdv Skrevet November 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2009 Anyone? Veldig avhengi av bil :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daain83 Skrevet November 24, 2009 Rapporter Share Skrevet November 24, 2009 det skrives choke. ville sett på innfestningen til chokewiren på motorsiden, se der om det er noe som ikke stemmer. Høres jo ut som om den kan leve sitt eget liv. evt en justering av forgasseren kanskje? Siter Mvh Dan - 76` Volvo 245 med femmer og hårføner - http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet November 25, 2009 Rapporter Share Skrevet November 25, 2009 Har du meldt den savnet?? :) Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chrisdv Skrevet Desember 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2009 Vi fant ut av det! For og være helt ærlig, er jeg litt usikker på hva feilen var, men lurer på om det var den chokewiren du pratet om, men nå er den oppe og går :) Men nå er det ett nytt problem ute og går. Håper noen kan hjelpe meg med dette :) Slang litt med bilen igår. Is veit du, så moro og lage litt rundinger og slenge rundt. Men så fort vi var ferdig med moroa og jeg skulle kjøre hjemover, var det slik at så og si hver gang jeg ga gass, bremset bilen ned før gassen slo inn. Why? Lite teknisk av meg som dere forstår! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chrisdv Skrevet Desember 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2009 Anyone? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr Landau Skrevet Desember 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2009 Gammel bil som begynner å bli slitt, så kjør som folk for å få den til å holde ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chrisdv Skrevet Desember 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2009 ja, ikke sant :P Har da skjønt at den ikke kan grisekjøres med, men er jo vinterbilen, med bakhjulstrekk :P Så kunne jo ikke dy meg. Men skjøner det bare ikke helt. Så fort jeg gir gass, bremser den ned før den gir på :S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Desember 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2009 Defekt akspumpe i forgasseren sannsynligvis Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr Landau Skrevet Desember 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2009 Defekt akspumpe i forgasseren sannsynligvis Og fortsetter eier å grisekjøre, så ryker noe annet osv. Selg bilen og kjøp den en annen når så mye begynner å krangle. Kanskje du er heldig og får en som holder en stund uten for store utgifter :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chrisdv Skrevet Desember 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2009 Defekt akspumpe i forgasseren sannsynligvis Hmmm... Da får vi sjekke det :) Men hvis jeg drar ut choken litt, så blir den bedre og kjøre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Ford Skrevet Desember 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2009 fiks deg en ny forgasser du! eller sjekk ut alt av bensin filtere for den får jo da tydeligvis ikke nok bensin! Siter -Ford Sierra 2,8i drifter -Ford Sierra 2,0 prosjekt -Ford Scorpio 2,9i bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr Landau Skrevet Desember 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2009 fiks deg en ny forgasser du! eller sjekk ut alt av bensin filtere for den får jo da tydeligvis ikke nok bensin! Er nok ikke bensinfiltre som er tette, siden den går bedre med chocken ute. Da får den jo mer bensin. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Desember 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2009 Enten har du en vakumlekkasje etter forgasser, eller så er det noe galt med forgasseren så den gir altfor mager blanding. Få noen som har peiling til å se på bilen. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Ford Skrevet Desember 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2009 Er nok ikke bensinfiltre som er tette, siden den går bedre med chocken ute. Da får den jo mer bensin. er iallefall bensin mangel relatert så kunne jo altids vært en mulighet;) Siter -Ford Sierra 2,8i drifter -Ford Sierra 2,0 prosjekt -Ford Scorpio 2,9i bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg