Møllergutt Skrevet November 9, 2009 Rapporter Share Skrevet November 9, 2009 hei, har en opel calibra som jeg feil søkte på og lurer på hva disse feilene er som jeg fikk opp: 19 RPM signal (crankshaft sensor) 73 Air Flow Sensor (AFS) Low voltage hender at bilen plutselig slår seg av mitt på veien Siter -Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak) -Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil) -Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt) -Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil) -Volvo 240GL(vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olav1111 Skrevet November 10, 2009 Rapporter Share Skrevet November 10, 2009 cranshaft sensor,er veiv sensoren din. air flow sensor, er luft mengde måler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olav1111 Skrevet November 10, 2009 Rapporter Share Skrevet November 10, 2009 om luft mengde måleren din er gåen kan den stenge lufta til motoren din,da pumper den bare bensin,og bilen drukner. som gjør til at den dør. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet November 10, 2009 Rapporter Share Skrevet November 10, 2009 Tror nok heller det er veivakselføleren som gjør at bilen stopper. Uten luftmasseføler går bilen bare i nødprogram og kan fortsatt kjøres. Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 10, 2009 Rapporter Share Skrevet November 10, 2009 om luft mengde måleren din er gåen kan den stenge lufta til motoren din,da pumper den bare bensin,og bilen drukner. som gjør til at den dør. Godt sagt... LMM kan nok ikke stenge noe luftinntak, men den kan gi kraftig feil signaler til ECU som igjen enten gir feilkode og kobler ut lmm og går i nødmodus, eller stoler på LMM og gir feil blanding. Feilkodene er veivakselføler, og denne gjør nok som nevnt før at bilen stopper, f. eks når det blir grei lunk i den. LMM lav spenning, den gir altså ett lavere signal enn forventet Skift veivakselføler først du, og slett koder, så regner jeg med du finner ut om LMM bør skiftes. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg