Gå til innhold

Vinyllakk

Ranger emnet


Payyy

Anbefalte innlegg

Heisann, lurte på om noen her hadde erfaring med såkalt vinyllakk, som eksempelvis den de har på gasolin.no:

http://gasolin.no/index.php?main_page=p ... cts_id=817 eller tilsvarende.

Det jeg lurer på, er om dette faktisk blir en veldekkende farge, og om det flasser eller sverter av.

 

Lurer også på hvordan dette vil duge på skinn.

 

Mvh. Payyy.

-Livet er for kort for fire sylindere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel ikke akkurat svaret jeg er ute etter, det sier seg jo selv at resultatet blir elendig dersom forarbeidet er elendig.

Samtidig som det sier seg selv at normal billakk vil flasse av om du lakkerer sofaen din med det etterpå og sitter i den.

 

I beskrivelsen står det at lakken trenger ned i molekylstrukturen og binder seg, og at den hverken vil flasse eller slites av.

Spørsmålet mitt er altså om noen her har erfaring med hvorvidt dette faktisk stemmer, eller ikke.

 

Mvh. Payyy.

-Livet er for kort for fire sylindere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen problemer å lakke en skinn sofa med billakk, om en gjør det rigktigt og skikkeligt grunnarbeide så vil ikke det flasse

 

Hehe.. i så fall vil jeg ha brilliant red pearl metallic skinnsofa med klarlakk..:ahahahhaha:

 

Lakken vil garantert sprekke og dermed flasse.. Er vel nettopp derfor det finnes spesiallakk i forhold til materialer man skal lakkere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. i så fall vil jeg ha brilliant red pearl metallic skinnsofa med klarlakk..:ahahahhaha:

 

Lakken vil garantert sprekke og dermed flasse.. Er vel nettopp derfor det finnes spesiallakk i forhold til materialer man skal lakkere..

 

Ingen problemer det, hvorfor skulle den sprekke og flasse om en bruker riktig fremgangsmåte og prepping ?

Jepp det finnes spesial lakk og lakk beregnet for lakkering/farging av skinn, men det er ingen problemer å bruke billakk om en absolutt vil bruke det

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen problemer det, hvorfor skulle den sprekke og flasse om en bruker riktig fremgangsmåte og prepping ?

Jepp det finnes spesial lakk og lakk beregnet for lakkering/farging av skinn, men det er ingen problemer å bruke billakk om en absolutt vil bruke det

 

hehe.. hvorfor lakken skulle sprekke..?

Fordi en sofa er MYK. Og herdet billakk er hard som kjeks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. hvorfor lakken skulle sprekke..?

Fordi en sofa er MYK. Og herdet billakk er hard som kjeks.

 

 

Herdet billakk trenger ikke å bli hard som kjeks, finnes jo forskjellige tilsettninger å blande i ser du.

Har drevet med lakkering i over 20 år, og lakkert en god del "uvanlige" saker og ting med billakk, mye som går når en bruker diverse tilsettninger i billakk

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herdet billakk trenger ikke å bli hard som kjeks, finnes jo forskjellige tilsettninger å blande i ser du.

Har drevet med lakkering i over 20 år, og lakkert en god del "uvanlige" saker og ting med billakk, mye som går når en bruker diverse tilsettninger i billakk

 

Du har 100% rett og vi har kommet langt innenfor lakkering.

Lakkerer i alle farger og nyanser, men helst svart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker jeg blir litt oppgitt over bilforumet og dets samling av bedrevitende lakkerere.

Her har jeg fått inn fem innlegg fra lakkerere uten å få et eneste svar på spørsmålet mitt.

Det eneste dere har oppnådd er å fremme deres eget ego, og skryte av deres erfaring og påståtte dyktighet.

 

Husk at erfaring ikke er ensbetydende med å være flink til noe, og om dere så er forbanna dyktige, så hjelper det ingen at dere henger på bilforumet og skryter av det, uten å faktisk bruke kunnskapen deres til å hjelpe noen.

 

Når jeg spør om vinyllakk så gir jeg lang f... i hva DU/DERE klarer å bruke normal billakk til...

 

Mvh. Payyy.

-Livet er for kort for fire sylindere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinyllakk dekker bra, og flasser ikke om grunnarbeidet er bra. Har lakkert taktrekket på 2stk Kadett C og 1stk Volvo 142. Var bra sålenge jeg hadde bilene værtfall. Den ene Kadett'n lakkerte jeg også dørtrekkene + sidetrekkene baki. Brukte svart vinyllakk på alle tilfellene. Hvordan andre farger dekker, aner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker jeg blir litt oppgitt over bilforumet og dets samling av bedrevitende lakkerere.

Her har jeg fått inn fem innlegg fra lakkerere uten å få et eneste svar på spørsmålet mitt.

Det eneste dere har oppnådd er å fremme deres eget ego, og skryte av deres erfaring og påståtte dyktighet.

 

Husk at erfaring ikke er ensbetydende med å være flink til noe, og om dere så er forbanna dyktige, så hjelper det ingen at dere henger på bilforumet og skryter av det, uten å faktisk bruke kunnskapen deres til å hjelpe noen.

 

Når jeg spør om vinyllakk så gir jeg lang f... i hva DU/DERE klarer å bruke normal billakk til...

 

Mvh. Payyy.

 

 

Lær deg å lese igjennom svarene du har fått ditt løkhue!

Lakkerer i alle farger og nyanser, men helst svart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår