Gå til innhold

Erfaringer med Audio Fence komponenter

Ranger emnet


m0rpheus

Anbefalte innlegg

Hei!

Trenger anlegg i bilen, men økonomien sier noe annet.

Så da tenkte jeg på det de selger på netthandelen. Det er jo meget billig! Men man får jo som regel det man betaler for.

Hvor bra spiller dette anlegget, er egentlig det jeg lurer på? Liker å høre på musikk som trøkker godt når jeg kjører.

Takker for svar :D

 

-m0rpheus

*Volkswagen Golf Mk2 uten skilter edition

"Tom, If ironi was made out of strawberrys. We'd all be drinking alot of smoothies right now"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda dette er verd penga. Hvor ellers får man ei ferdig kasse med 2 12" for 300 spenn? Sitt oppe om natta og by på 2 doble 12" kasser og 2 4 kanals forsterkere. Er du heldig kan du få dette for under 1000 lappen pluss post. Da har du anlegg som funker. Jeg har 3 kasser fra netthandelen og er ganske fornøyd, spes med de 2x12"kassene. Har en 10" aktiv jeg kjøpte for 160 kr, som skal prøves i Lastebilen. Vil tru den funker bra.

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda dette er verd penga. Hvor ellers får man ei ferdig kasse med 2 12" for 300 spenn? Sitt oppe om natta og by på 2 doble 12" kasser og 2 4 kanals forsterkere. Er du heldig kan du få dette for under 1000 lappen pluss post. Da har du anlegg som funker. Jeg har 3 kasser fra netthandelen og er ganske fornøyd, spes med de 2x12"kassene. Har en 10" aktiv jeg kjøpte for 160 kr, som skal prøves i Lastebilen. Vil tru den funker bra.

har ikke testa noen av høytalerene de har da?

*Volkswagen Golf Mk2 uten skilter edition

"Tom, If ironi was made out of strawberrys. We'd all be drinking alot of smoothies right now"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kjøpt den 1000w forsterkern dems, har ikke fått testet den enda da...ellers så er mitt inntrykk at det ofte er mye av de samme komponentene som går igjen, men så putter man på et mindre kjent/"billigere" merke og vollà du kan få ting som fungrer helt fitn for en god penge. er vel også at komponentene som sitter i f.eks forsterkerne også er av andre merker enn dem som sitter i mer kjente fortstrkere, men pokker heller en motstand, kondensator, diode etc. blir vel ikke plustlig mye bedre av et annaet navn.

 

Er sikkert mange her inne som vil skyte meg nå og si at forskjellene er store og vel de er kanskje det også, men vil nå tro at vanlig mann i gata ikke merker store forkjellen på høytalere til 1000spenn eller 100. Nå har ikke jeg særlig mye erfaring med bil stereo eller stero generelt men kan jo trekke frem biltema oljen som koster så og si ingenting, men vist nok er dem samme som statoil selger til en langt dyrere penge. (og her også pokker heller en olje er vel en olje uansett om det står biltema eller castrol, begge deler har ligget under jorda i hauger av år for så å bli pumpet opp, solgt til forskjellige selskaper gjort om til forskjellige produkter, da bla. motorolje og påklistret en etikett og en pris deretter)

1995 Audi a4 1.8adr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kjøpt den 1000w forsterkern dems, har ikke fått testet den enda da...ellers så er mitt inntrykk at det ofte er mye av de samme komponentene som går igjen, men så putter man på et mindre kjent/"billigere" merke og vollà du kan få ting som fungrer helt fitn for en god penge. er vel også at komponentene som sitter i f.eks forsterkerne også er av andre merker enn dem som sitter i mer kjente fortstrkere, men pokker heller en motstand, kondensator, diode etc. blir vel ikke plustlig mye bedre av et annaet navn.

 

Er sikkert mange her inne som vil skyte meg nå og si at forskjellene er store og vel de er kanskje det også, men vil nå tro at vanlig mann i gata ikke merker store forkjellen på høytalere til 1000spenn eller 100. Nå har ikke jeg særlig mye erfaring med bil stereo eller stero generelt men kan jo trekke frem biltema oljen som koster så og si ingenting, men vist nok er dem samme som statoil selger til en langt dyrere penge. (og her også pokker heller en olje er vel en olje uansett om det står biltema eller castrol, begge deler har ligget under jorda i hauger av år for så å bli pumpet opp, solgt til forskjellige selskaper gjort om til forskjellige produkter, da bla. motorolje og påklistret en etikett og en pris deretter)

 

Dani, biltema oljen på biltema må jo komme fra et sted den også, om det er statoil eller esso som har pumpet den opp kan hende men det er neppe samme samme olje på statoil og og biltema dunkene, det er kansje statoil men de har sikkert ikke gått gjennom samme prosess og det er sikkert ikke samme additivene, eller så er det oljen som ikke ha gått gjennom kvalitetstestingen til statoil. Og det er det som gir oljen kvaliteten den har.

 

Det gjelder sikkert billig stereo også men det er sikkert de delene som ikke hadde god nok kvalitet til et annet merke men noen andre kjøper og setter sitt merke på.

 

Det tror jeg.

Mercedes Benz 230te -89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dani, biltema oljen på biltema må jo komme fra et sted den også, om det er statoil eller esso som har pumpet den opp kan hende men det er neppe samme samme olje på statoil og og biltema dunkene, det er kansje statoil men de har sikkert ikke gått gjennom samme prosess og det er sikkert ikke samme additivene, eller så er det oljen som ikke ha gått gjennom kvalitetstestingen til statoil. Og det er det som gir oljen kvaliteten den har.

 

Det gjelder sikkert billig stereo også men det er sikkert de delene som ikke hadde god nok kvalitet til et annet merke men noen andre kjøper og setter sitt merke på.

 

Det tror jeg.

 

kan ikke si meg uenig med deg her altså. pokker merker litt treg i dag jeg...er jo Aleksander, tenke faen ikke over at du var på fornavn med meg her:P

Endret av - Pal -

1995 Audi a4 1.8adr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja, bytta registeret på forrige lønn og olje+filter (endte på olje far biltema:P slutta faktisk neten å tikke:D) så da var det ikke mye igjen til forsterker,(skulle egentlig vente med forsterker til neste lønning) så merker det hele ble veldig impuls(vant med bud på 500 spenn vettu:D) og basskassa kosta 100spenn på loppis for en del år siden, så aner egentlig ikke om det er noe futt i den heller. har 2 infinity elemeter på 175w rms hver...så blir spennende og se/høre når jeg kommer hjem nå merker jeg. merker litt OT her nå...

Endret av - Pal -

1995 Audi a4 1.8adr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kjøpt den 1000w forsterkern dems, har ikke fått testet den enda da...ellers så er mitt inntrykk at det ofte er mye av de samme komponentene som går igjen, men så putter man på et mindre kjent/"billigere" merke og vollà du kan få ting som fungrer helt fitn for en god penge. er vel også at komponentene som sitter i f.eks forsterkerne også er av andre merker enn dem som sitter i mer kjente fortstrkere, men pokker heller en motstand, kondensator, diode etc. blir vel ikke plustlig mye bedre av et annaet navn.

 

Er sikkert mange her inne som vil skyte meg nå og si at forskjellene er store og vel de er kanskje det også, men vil nå tro at vanlig mann i gata ikke merker store forkjellen på høytalere til 1000spenn eller 100. Nå har ikke jeg særlig mye erfaring med bil stereo eller stero generelt men kan jo trekke frem biltema oljen som koster så og si ingenting, men vist nok er dem samme som statoil selger til en langt dyrere penge. (og her også pokker heller en olje er vel en olje uansett om det står biltema eller castrol, begge deler har ligget under jorda i hauger av år for så å bli pumpet opp, solgt til forskjellige selskaper gjort om til forskjellige produkter, da bla. motorolje og påklistret en etikett og en pris deretter)

 

 

er du helt dust eller? selvfølgelig merker du stoor forskjell på høytalere som koster 100kr eller 1000kr..

Merker du ikke det,så ta en hørselstest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste hører det nok, men de aller fleste bryr seg ikke. Spesielt ikke når de hører at høyttaler nr. 2 koster ti ganger så mye. Prisen er stort sett bestemmende faktor for de aller fleste. Billigkjeder gjør det enormt godt i nisselandet, high-end sjapper humper stort sett såvidt avgårde eller går på ryggen. Synd, men sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var oppe på en bensinstasjon for noen uker siden å hørte på anlegget en hadde montert i en Volvo, Det sugde lydkvalitetsmessig, masse billigsubber plassert oppå hvertandre i bagasjerommet, samt ledninger som gnistret om man kom borti dem.

 

Eieren mente han ikke hørte forskjell på det og andre anelegg.

Det tyder vel på at enkelte har ekstremt lite følsomhet for variasjon i lyder.

Så for enkelte kan det kanskje vær at billig dritt høres perfekt ut, jeg vet ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har endel med vane å gjøre også. Prøv bare å skru ned bassen til f.eks. -5 på cd-spilleren om du har mulighet til det. Kjør med det slik i to uker, og skru opp igjen til dit det er i dag. Det kommer sannsynligvis til å høres langt kraftigere ut om to uker enn det gjør i dag, selv om det er nøyaktig samme oppsettet. Nettopp på grunn av hva ørene dine (eller rettere sagt hjernen din) har vent seg til. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår