Gå til innhold

Wimmer Rennsport chiptuning

Ranger emnet


Ida L

Anbefalte innlegg

Noen som har hørt om dette?

 

Påstår at de henter ut minimum 49hk ekstra fra en Cooper S mens både Works, Madness og stort sett alle andre leverandører jeg finner på nett må ha både eksosanlegg, grenrør, konfilter og annet reimhjul på kompressoren for å bevege seg i nærheten av tilsvarende effektøkning.

 

Bakgrunnen for at de klarer dette (iflg. han som har agenturet i norge) er at hver enkelt hjerne får tilpasset tuninga etter de verdiene hjernen har registrert fra tidligere.

 

Har noen av dere hørt om noe sånt før? Er dette faktisk mulig og har noen evt hørt noe positivt/negativt om Wimmer?

Sud er best!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har hørt om dette?

 

Påstår at de henter ut minimum 49hk ekstra fra en Cooper S mens både Works, Madness og stort sett alle andre leverandører jeg finner på nett må ha både eksosanlegg, grenrør, konfilter og annet reimhjul på kompressoren for å bevege seg i nærheten av tilsvarende effektøkning.

 

Bakgrunnen for at de klarer dette (iflg. han som har agenturet i norge) er at hver enkelt hjerne får tilpasset tuninga etter de verdiene hjernen har registrert fra tidligere.

 

Har noen av dere hørt om noe sånt før? Er dette faktisk mulig og har noen evt hørt noe positivt/negativt om Wimmer?

 

høres meget rart ut at de skal klare så mye med kun chipping!

på de fleste turbo biler som chippes med steg 2-3 hvor de henter ut tilsvarende så hender det at bilen går i nødmodus pga for høyt turbotrykk

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg syns også det virker merkelig.. Snakket en god stund med han som har agenturet som sagt, virket som en grei kar i seg selv men han sa at ecu'n var i tyskland for omprogrammering så han kunne ikke gi meg noen verdier på endringene som var gjort..

 

Kan jo potensielt være stor slitasje på motoren dersom de har justert både tenning, ladetrykk++ så tett oppat grensa av hva bilen tåler.. Har ikke hørt så mye om Wimmer fra tidligere, og syns det er vanskelig å finne info på nett.. Wimmer servet Audi's DTM team så noe erfaring med å hente ut mye effekt har de jo uten tvil.. Spørsmålet er vel egentlig om Cooper S'n tåler så mye juling som 50 ekstra hester gir..

 

Han som har montert dette inn i bilen sa det gikk mye drosjer med Wimmer tuning, er det noen som har vært borti det greiene her vil jeg gjerne høre litt :)

Sud er best!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår