stioegl Skrevet November 3, 2009 Rapporter Share Skrevet November 3, 2009 Kjøpte nylig en ny bruktbil. Denne hadde stått utbrukt siste mnd før jeg kjøpte den. Da bilen var død, startet gammel eier den med startkabler og kjørte den en god tur slik at batteriet skulle lade (på fredag). På mandag kveld hentet jeg bilen og den startet som en klokke. Dagen etter skulle jeg ta bilen til jobb og da startet den ikke lenger. Sentrallåsen virker og lysene i dashbord og kupelys virker, likevel klikker det bare og lysene blinker når jeg vrir om nøkkelen. Hva kan problemet skyldes? Har selv ingen peiling på bil og vet derfor ikke hvor jeg skal begynne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Møllergutt Skrevet November 3, 2009 Rapporter Share Skrevet November 3, 2009 dra ned til bensern å kjøp start gass, og spray det inn på insuget så prøver du å starte, starter det så er det noe med bensin å gjøre starter det IKKE er det noe med gnist å gjøre Siter -Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak) -Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil) -Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt) -Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil) -Volvo 240GL(vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet November 3, 2009 Rapporter Share Skrevet November 3, 2009 Skift batteri Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr Landau Skrevet November 3, 2009 Rapporter Share Skrevet November 3, 2009 Skift batteri x2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stioegl Skrevet November 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2009 Startet bilen med startkabler i går kveld, men selv etter å ha svevet i 3 timer startet den ikke i dag. Tror dere likevel at det bare er å skifte batteriet, eller er det også feil med lading av batteriet/dynamo? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 4, 2009 Rapporter Share Skrevet November 4, 2009 Det kan jo hende at det er mere enn batteriet, men batteriet er fint lite å ha om det har stått tomt noen mnd. Og skal du prøve å få skikk på batteriet, få det skikkelig ladet. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr Landau Skrevet November 5, 2009 Rapporter Share Skrevet November 5, 2009 Hjelper ikke om biler går i 3 timer om batteriet ikke tar lading. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Floff Skrevet November 5, 2009 Rapporter Share Skrevet November 5, 2009 Hei! Jeg hadde nettopp problem med golfen min. Batteriet hadde ikke vært skiftet på flere år, men det hjalp å lade det.. men det var ikke lenge. Jeg kunne gjerne kjøre lange turer, men det ladet seg ut med en gang. I går kjøpte jeg nytt batteri til bilen, og den startet som søren. Jeg anbefaler deg å gjøre det samme :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg