Einar Skrevet November 1, 2009 Rapporter Share Skrevet November 1, 2009 Yes, da har du hall-giver... Men ta av minusen på coil, sett prøvelampe til pluss på batteriet og se om det er minus i ledningen nå, det bør ikke være det, men er det det kan det hende man finner feilen. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Havalo91 Skrevet November 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2009 (endret) Yes, da har du hall-giver... Men ta av minusen på coil, sett prøvelampe til pluss på batteriet og se om det er minus i ledningen nå, det bør ikke være det, men er det det kan det hende man finner feilen. Prøvde med ett multimeter... plussleninga på batteriet, og minus på minusen på minusledninga til coilen... men det er fortsatt 12v uten at jeg vrir om tenningen:( Endret November 1, 2009 av Havalo91 Siter Audi 100 1988 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 1, 2009 Rapporter Share Skrevet November 1, 2009 Da tror jeg at du har en defekt tenningsmodul, kan dog ikke garantere dette, men de fleste elektroniske tenningssystem har ikke jord til coilen når den står stille, for at man ikke skal kunne brenne coilen om bilen står med tenning på. Men dette er vel ikke akkurat en bil du kan teste huggerideler på heller. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Havalo91 Skrevet November 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2009 Da tror jeg at du har en defekt tenningsmodul, kan dog ikke garantere dette, men de fleste elektroniske tenningssystem har ikke jord til coilen når den står stille, for at man ikke skal kunne brenne coilen om bilen står med tenning på.Men dette er vel ikke akkurat en bil du kan teste huggerideler på heller. hmm... nei, blir vanskelig å få tak i huggerideler til denne:P hvordan ser tenningsmodulen ut? Siter Audi 100 1988 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 1, 2009 Rapporter Share Skrevet November 1, 2009 Følg ledningene fra coil og fordeler, så komer du nok til den, hvordan den ser ut på denne tør jeg ikke uttale meg om. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grandisjohn Skrevet November 1, 2009 Rapporter Share Skrevet November 1, 2009 Når modulen ikke er montert på fordeleren, så er vel f.eks på innerskjermen bak luftfilterboksen en vanlig plass. Men er en uvanlig bil dette, så litt vanskelig å si. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Havalo91 Skrevet November 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2009 Når modulen ikke er montert på fordeleren, så er vel f.eks på innerskjermen bak luftfilterboksen en vanlig plass. Men er en uvanlig bil dette, så litt vanskelig å si. er det en måte jeg kan bruke for å skjekke om den er ødelagt på da? "ohme" den eller noe? Siter Audi 100 1988 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 1, 2009 Rapporter Share Skrevet November 1, 2009 Tror noen bilelektriske verksteder har testere for det. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Havalo91 Skrevet November 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2009 Kan det være denne? er den eneste med mange kontaker... den går til innsuget, og har kontakt med ledningene til coilen. Siter Audi 100 1988 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg