oab1966 Skrevet Oktober 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2009 Har en bmw 540 96 modell (e39) som var på eu-kontroll i dag. Avgassverdiene var litt for høye: (Max-verdier i parentes) CO: 0,8 (0,5) CO 2500: 0,7 (0,3) HC: 140 (100) LAMDA: 1,03 (0,97-1,03) Bilen er lettstartet, går fint på tomgang og går som en rakett ved klampen i bånn. Vil opplyse at bilen ble chippet i sommer. Hva kan feilen være? Trimchippen? Pluggene? Coil til hver plugg? Lamdasondene? Katalysatorene? Luftmengdemåleren? Dysene? Et oljeskift? (på tide) Er takknemmelig for svar....... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larses90 Skrevet Oktober 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2009 ettersom den ikke ligger så mye over det som er godkjent, så kan det hende den blir grei ved å svinkjøre den en tur;p bruker å gjøre det på jobb hvis det er en bil som akkurat ikke går gjennom, da går det somregel på andre måling. Kan også være så enkelt som at du må bytte luftfilter Siter 1995 Mercedes-Benz C180 W202 (solgt) 1995 Audi S6 2.2tq automat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bigbrad525it Skrevet November 19, 2009 Rapporter Share Skrevet November 19, 2009 ta ut luftfilteret.. funka på min bil.. så setter du det inn når du er ferdi Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bamsemoms Skrevet November 19, 2009 Rapporter Share Skrevet November 19, 2009 Sier det samme som larses90. Kjør bilen hardt slik at bilen er varm. Feilen mange gjør er at dem testet avgassen med en gang. Den skal ikke testes på kald motor. Spør om dem kan stå klar med apperatet slik at dem kan hive den inn med en gang du er ferdig med å varme opp bilen. Dette ordner seg Siter [V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic [x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black [x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle [x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet November 19, 2009 Rapporter Share Skrevet November 19, 2009 Tipper du har en liten lekkasje i eksosmanifolden eller noe sånt jeg. Forhøyet CO og HC tyder på at bilen går fett, mens lambda>1 tyder på at den går magert. Det henger gjerne sammen med en liten lekkasje som gir friskluft til lambdasonden. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.