rana_henrik Skrevet Oktober 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2009 Hei har nettop kjøpt meg en opel omega 2.0i men motoren er gåen. Veit ikke hvilken modell det er. jeg lurer på om det er vanskelig å bytte motor? og hvordan gjør man det? mvh henrik. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir0 Skrevet Oktober 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2009 (endret) Gåen? utrolig!!:P det skal mye til å ødelegge de hvis den har allt av olje å vann på da seff;) Hvis det er omega A du prater om da? Hmm, Er egentlig veldig lett. er ikke så mye vakumslanger å elektro dill å dall på de. (c20ne) opel omega A OHC=motornavn. prater jeg om nå. Hvis du aldri har gjort noe slikt før så burde du snakke me noen som har erfaring:) Hvis det er noe jeg aldri har gjort før så pleier jeg å ta bilder, merke slanger osv me teip man kan skrive på osv. blir mye å forklare hele jobben me å bytte motor:P men et tips. det kan være vanskelig å entree motoren på girkassa, istedenfor å entree girkassa på motoren hvis du skjønner:) Jeg har ihvertfall stått å banna en del ganger over det:P Endret Oktober 24, 2009 av Geir0 Siter Opel Omega A C20LET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rana_henrik Skrevet Oktober 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2009 Gåen? utrolig!!:P det skal mye til å ødelegge de hvis den har allt av olje å vann på da seff;) Hvis det er omega A du prater om da? Hmm, Er egentlig veldig lett. er ikke så mye vakumslanger å elektro dill å dall på de. (c20ne) opel omega A OHC=motornavn. prater jeg om nå. Hvis du aldri har gjort noe slikt før så burde du snakke me noen som har erfaring:) Hvis det er noe jeg aldri har gjort før så pleier jeg å ta bilder, merke slanger osv me teip man kan skrive på osv. blir mye å forklare hele jobben me å bytte motor:P men et tips. det kan være vanskelig å entree motoren på girkassa, istedenfor å entree girkassa på motoren hvis du skjønner:) Jeg har ihvertfall stått å banna en del ganger over det:P hmm.. det er en slik : http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?AdItemId=989391;Modified=1255124272 ja veiva var gåen. så er det ikke lettest å bytte motor da? takk for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir0 Skrevet Oktober 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2009 hmm.. det er en slik : http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?AdItemId=989391;Modified=1255124272 ja veiva var gåen. så er det ikke lettest å bytte motor da? takk for svar :) Åja:) Jo er nok like greit, er vel rådelagerene som har tatt kvelden og slitt ut oljekanalene i veiva:) Siter Opel Omega A C20LET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rana_henrik Skrevet Oktober 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2009 Åja:) Jo er nok like greit, er vel rådelagerene som har tatt kvelden og slitt ut oljekanalene i veiva:) hehe, ja er det jeg har hørt. Går det ann å montere en 3.0 motor i bilen med samme ledningsnett? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir0 Skrevet Oktober 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2009 hehe, ja er det jeg har hørt.Går det ann å montere en 3.0 motor i bilen med samme ledningsnett? Allt går:P Hmmm, nei du burde nok legge opp nytt ledningsnett mener nå jeg da, å merke allt osv, utrolig greit hvis det skjer noe feil ei gang. og da har man mer kontroll når du selv har lagd det;) Og er ikke helt samme ledningsnett nei, 3`litern trenger mere strøm til tenninga osv. og da er nok tverrsnittet på ledningene litt høyere regner jeg me en på 2.0 Men jeg har aldri bygd om til 3 liter selv, så har ikke så mye erfaring med det:) Siter Opel Omega A C20LET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet Oktober 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2009 3.0 kjører annet ledningsnett enn 2.0 da den har dual ram og litt sånt også, så trenger en 3.0 med ledningsnett, travers og større bremser. minst. og bytte av fjærer forran til noen med høyere vekt (6 syl) Siter http://www.bilforumet.no/omega/218055-teigland-s-omega-b-stv-liten-update-s-7-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir0 Skrevet Oktober 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2009 3.0 kjører annet ledningsnett enn 2.0 da den har dual ram og litt sånt også, så trenger en 3.0 med ledningsnett, travers og større bremser. minst. og bytte av fjærer forran til noen med høyere vekt (6 syl) Ja sant det, men kan være han kan bruke noen av ledningene som er fra før av^^ mye jobb da.. Men uanz så er det en 3000 24v motor til salgs nå på omc med ledningsnett:) Link: http://www.opelmotorsport.com/forum/showthread.php?t=241376 Siter Opel Omega A C20LET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet Oktober 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2009 du må ha ledningsnettet til motor.. du får dem som regel sammen med motor. dette kobler du opp i bilen, og annet enn motor bruker du gamle ledningsnettet i resten av bilen. Siter http://www.bilforumet.no/omega/218055-teigland-s-omega-b-stv-liten-update-s-7-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rana_henrik Skrevet Oktober 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2009 okei, takk for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg