Gå til innhold

Enda en ny Saab eier :)

Ranger emnet


Lenepostei

Anbefalte innlegg

Hei :D

 

Eg har kjøpt meg en Saab 900i, 1990 modell :)

Noken som har noken erfaringer med disse?

Har ihvertfall funnet ut at det er sykt billige deler :O

Kjøpte bremseskiver, klosser, monteringssett, saab bok og dempere (Biltema) det kostetbare 1400 kr :D

 

Den har mye rust, men ingen skadelig rust.

Så dette skal pusses og lakkeres sjølv :)

Og fy søren for en sprek motor, den har 128 hk, men er sinnsykt gøy å kjøre :D Drar bra på 5 giret og.

 

Eg betalte 7000 kr for denne, og er overrasket over hvor god den er ! Er kjempe fornøyd :) Ka syns dere om Saab 900?

 

1zeuz5x.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Husker ikke helt hvordan det var på min '87 modell, men kan være mulig at det er samme prinsippet som på min '94 mod, i såfall er det en 13mm skrue ca midt under bilen like ved eksosen. Er sannsynligvis ikke samme opplegget, men kan være verdt et forsøk ;)

Why drive a car, when you can pilote a Saab.

 

-Saab 900s 1995 (Bruksbil)

-Mazda 626 1987 (vraket)

-Saab 900 8t 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener man må skru på en skrue bak et lokk på calliperene bak på disse bilene. På den bilen jeg gjorde dette på var hode på denne skruen 7mm. unbrako. Ikke alle har dette liggende, men Biltema selger slikt verktøy. Denne skruen justerer klaringen mellom bremseklossene (eller stempelet som klemmer bremseklossen- det blir noe av det samme) og skiva.

 

Det er en prosedyre som skal følges og om jeg husker riktig skal man IKKE stramme wirene, i hvertfall ikke med en gang.

 

Alt står forklart i Haynes, les der og kom tilbake hit hvis du fortsatt har spørsmål.

 

mvh movikong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

for å justere håndbrekket på denne er det enten rett under håndbrekket ditt, om du løfter vekk den skinnposen. eller så ligger det under bilen der det deler seg fra en til 2wayere. på denne er vel brekket på framhjula vel?

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saab sluttet å ha håndbrekket på fremhjulene i 88, et år etter min modell desverre, noe jeg fikk erfare første gang jeg skulle prøve å brekke på en parkeringsplass å holdt på å fly rett inn i en annen kompis siden bilen bare gikk rett frem! xD

Why drive a car, when you can pilote a Saab.

 

-Saab 900s 1995 (Bruksbil)

-Mazda 626 1987 (vraket)

-Saab 900 8t 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår