Gå til innhold

Ny bil! billig i drift.

Ranger emnet


jalla666

Anbefalte innlegg

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hvis du mener japansk bil er best når det gjelder kvalitet, da har du ikke så stor innsikt i hva kvalitet innebærer.. på ingen måte frekt ment, men det er fakta.

 

Hvorfor brukes Mercedes og Volvo mest som taxi tror du?

 

I tillegg til lite feil er også feks toyota flinke til å dele ut garantier, det er lissom aldri noe problem, en bekjent på toyota sa til og med at de reparerte en 20 år gammel bil i dag og det fikk han på garantien:P

Okei, utsnitt fra aftenposten

 

Minst tull med Mazda

Verkstedsbesøk er noe herk. Nå er bilene med færrest reparasjoner kåret, og japanerne troner på toppen.

 

 

Her er listen over minst feil

1. Mazda - 8.04%

2. Honda - 8.90%

3. Toyota - 15.78%

4. Mitsubishi - 17.04%

5. Kia - 17.39%

 

6. Subaru - 18.46%

7. Nissan - 18.86%

8. Lexus - 20.05%

9. Mini - 21.90%

10. Citroen - 25.98%

 

11. Daewoo - 26.30%

12. Hyundai - 26.36%

13. Peugeot - 26.59%

14. Ford - 26.76%

15. Suzuki - 27.20%

 

16. Porsche - 27.48%

17. Fiat - 28.49%

18. BMW - 28.64%

19. Vauxhall (Opel) - 28.77%

20. Mercedes - 29.90%

 

21. Rover - 30.12%

22. Volvo - 31.28%

23. Volkswagen - 31.44%

24. Jaguar - 32.05%

25. Skoda - 32.12%

 

26. Chrysler - 34.90%

27. Audi - 36.74%

28. Seat - 36.87%

29. Renault - 36.87%

30. Alfa Romeo - 39.13%

 

31. Saab - 41.59%

32. Land Rover - 44.21%

33. Jeep - 46.36%

 

Men jeg tar visst helt feil..

Endret av MiaMiata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller er det Opel som er best?

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=181198

 

Nei, BMW er best

http://www.nettavisen.no/motor/article1528230.ece

 

I hvertfall ikke Volvo eller MB (Dieseldyret, følger du med?)

http://naf.no/no/Forbrukertester/Nye-biler/Arkiv/Flere-feil-pa-nye-biler/

 

Eller kanskje Volvo alikevel? Men ikke MB

http://www.nettavisen.no/motor/article2667144.ece

 

 

Noen som tar poenget?

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, det der trur du ikke på selv engang Mondeo, når VAG OG PEUGEOT ligger foran, da bare ler jeg og rister på hodet. Det kan jeg garantere deg at du selv veit, at ikke stemmer.

 

Da er det enkelt og greit noe tull med testen/statistikken.

 

Litt spesielt at Mercedes er så dårlig, når jeg kjenner flere med w211 fra div merceforum som glatt har passert 500 000km uten større feil. Jeg kan ikke si jeg ser ofte det samme av nye toyotaer eller andre riskokere.. men de får jo skiftet motorer mens bilen er til service, så da er det jo litt vanskelig å komme dårlig ut på statistikkene.

 

Hvis du tar deg tid til å søke litt på finn eller autodb, så ser du hvor lite toyotaer/riskokere har gått i forhold til tilsvarende gammel Mercedes, med mindre det er noen som faktisk har gått lite og ikke som drosje.

 

Veldig spesielt også når ALLE drosjesjåførene jeg har prata med sier at japsene faller i sammen etter 150 000-200.000km, mens Mercedesene er kompakte og fine etter det dobbelte.

 

Les en gang i mellom svaret ditt du mazda miata-fyren.. daewoo, fiat og liknende kommer bedre ut, det skjønner du selv at er så latterlig teit, at det tar ingen som har kjørt bil seriøst.

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, åpne finn, velg dine kriterier, lukk øynene, trykk på en bil. Det er stort sett samme greiene uansett.

 

Svenske biler er gode å kjøre. Saab f.eks. har fantastiske stoler, og går langt uten store utgifter. 9-3 min bruker 0,7 på langkjøring.

 

Tyske biler er godt sammenskrudde greier, med premiumfølelse og god ingeniørkunst.

 

Japanske biler er som elektronikk, masse finesser og bedre enn det meste, til det begynner å bli feil på det, da er det søppel. Lav kvalitetsfølelse, mye plast.

 

Så får du velge og vrake. MiaMiata har lest statistikk, det finnes tre typer løgn: Hvit løgn, sort løgn og statistikk. Ingen biler er like, det går mye på flaks rett og slett.

O:99 Saab 9-3

X: Ukjent antall båter, mopeder og annet dritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobba som mekaniker på Nissan, Suzuki og subaru noen år.

Nissan er ikke kvalitet lenger, det er ett fektum dessverre.

Suzuki er ett merke som tar seg opp, de har ganske grei kvalitet, men en del småtterier, men så er det rett og slett en billigbil også da.

Subaru, det er kvalitet, bilene er bygd for å holde, og de er også bygd for å komme seg videre for egen maskin tross feil.

Problemet er at der det noe feil så er det dessverre litt arbeid å fikse ofte, og deleprisene har vel fyki langt forbi himmelen.

 

Har og skrudd en del toyota også, og jeg vil ikke påstå at toyota er lettskrudd, eller spesielt bra på kvaliteten, de er vel helt middels, ikke noe bedre.

Den gang da jeg gikk på yrkesskolen, siste året med læretid, hva slags biler tror dere vi hadde mest av, jo toyota, halvgamle toyotaer var 95% av bilene vi hadde inne, og de hadde problemer som gjorde de ubrukelige, ikke bremser, bærekuler eller regreim.

 

Jobba og på Bilia for noen år siden, skrudde mest Renault, vet du hva de vanligste feilene jeg så der var, defekte coiler, og gåene lyspærer.

Land Rover var inne for alvorlige ting hele tiden, uten tvil.

Volvo var ikke helt feilfritt, men feilene var ikke ille og var det garanti så dekket de det. Og volvo er den dag i dag faktisk veldig lettvinne på mange måter, servicevennlige biler.

 

 

En ting jeg lurer på, de som påstår at mercedes-Benz, generelt er tungskrudde og har dyre deler, har den personen noen gang sett en bil.

Det er en ting som gjelder om man har MB, styr unna BOS.

 

 

Nye biler har en helt elendig kvalitet, uansett merke, noen vil altid utmerke seg en eller annen vei, men kvaliteten er ikke som på 80-tallet lenger.

 

Når det Gjelder MB som mange liker å snakke dritt om, så vil jeg være freidig nok til å påstå at de siste skikkelig bra bilen, som utmerker seg når det gjelder kvalitet og lettvinthet, må være W201 og W124, W201 utgikk i `93, mens W124 ble produsert ut `96 som stasjonsvog Cab og Coupe, sedan forsvant året før.

De etterpå går an, de har mye felles, men det skjedde ting etter disse, da var det mere penger som tellte etterpå.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mercedes har så bra rykte fordi alle har gått som taxier hvertfall 123 og taxier slites halvparten så mye som en bil som går 3 km att og fram til jobben fordi de får service og er i bruk konstant. Et hjullager eller en motor er ikke laget for og ha skiftende temp hele tiden. Onkelen min har en 123 som ikke har vert taxikjørt og han kjøpte den strøken på åttitallet nesten ny. Og den bilen har byttet motor og gir, calippere x antall ganger, skiver før nesten hver godkjenning og inteeriøret forfaller sykt med førerstolen som ser ut som et lik.Den bilen har gått 350 tusen. Og den er vanskelig og skru på som og bytte støtdempere på bakluka. Da må luka av og masse ledninger og drit må av og det er et helvette og komme til skruer og slikt. På en 245 så tar det ett minutt og bytte de. Det er sånt jeg mener er typisk merce, alt ska vere så forbanna kronglete og vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, det der trur du ikke på selv engang Mondeo, når VAG OG PEUGEOT ligger foran, da bare ler jeg og rister på hodet. Det kan jeg garantere deg at du selv veit, at ikke stemmer.

 

Da er det enkelt og greit noe tull med testen/statistikken.

 

Litt spesielt at Mercedes er så dårlig, når jeg kjenner flere med w211 fra div merceforum som glatt har passert 500 000km uten større feil. Jeg kan ikke si jeg ser ofte det samme av nye toyotaer eller andre riskokere.. men de får jo skiftet motorer mens bilen er til service, så da er det jo litt vanskelig å komme dårlig ut på statistikkene.

 

Hvis du tar deg tid til å søke litt på finn eller autodb, så ser du hvor lite toyotaer/riskokere har gått i forhold til tilsvarende gammel Mercedes, med mindre det er noen som faktisk har gått lite og ikke som drosje.

 

Veldig spesielt også når ALLE drosjesjåførene jeg har prata med sier at japsene faller i sammen etter 150 000-200.000km, mens Mercedesene er kompakte og fine etter det dobbelte.

 

Les en gang i mellom svaret ditt du mazda miata-fyren.. daewoo, fiat og liknende kommer bedre ut, det skjønner du selv at er så latterlig teit, at det tar ingen som har kjørt bil seriøst.

Nei, der har du helt rett. Slike statistikker har jeg aldri tatt seriøst. For en feil blir en feil om det er lyspære eller motorhavari.

Og jeg tar ikke drosjesjåfører mer seriøst for å si det slik. Jeg vet om opptil flere japsedrosjer som har passert en halv million. Og jeg har og kjørt Mercer som ikke føles kompakte etter 300k.

Beklager, men fanatisme stemmer sjelden med virkeligheten

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello! her hadde det skjedd litt siden sist jeg sjekka tråden! hehe.

Jeg har funnet ut at jeg tar med råd til og sprenge budsjettet! og har fått utrolig lyst på en vw touran 2005mod med 6trins kasse og turbodiesel! da får jegjo crusekontroll og greier i tilleg. STAS!

 

Mercedes er utrolig flotte biler det og! og jeg vet jeg SKAL eie en gammal mercedes når jeg får garasje med skruplass. Få biler som tøffere der. men de mercene jeg har råd til er både gamle og dyre! jeg vil gjerne ha noe lytt nyere som går billigere.

 

Noen store invendinger mot dette? Eller noen touran eiere som vet hva jeg skal se etter på en 04-05 touran ?

 

Takker for mange svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Touran er flotte biler, med god plass og alt som hører til, for det er en ganske stor bil. Om du har råd til noe dyrere, kan du jo se på en Golf blue motion, den går billigere. Men når man går opp i den prisklassen, er det vel ikke så nøye om det bruker 0.4 eller 0.55 l/mil. Du kan jo ringe NAF og VW-forhandler og høre hva som er gjengangsproblemer. Ellers er NAF bruktbiltest en flott ting. Men som pendlerbil, syntes jeg Touran er stor. Hva med Tiguan?

O:99 Saab 9-3

X: Ukjent antall båter, mopeder og annet dritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello! her hadde det skjedd litt siden sist jeg sjekka tråden! hehe.

Jeg har funnet ut at jeg tar med råd til og sprenge budsjettet! og har fått utrolig lyst på en vw touran 2005mod med 6trins kasse og turbodiesel! da får jegjo crusekontroll og greier i tilleg. STAS!

 

Mercedes er utrolig flotte biler det og! og jeg vet jeg SKAL eie en gammal mercedes når jeg får garasje med skruplass. Få biler som tøffere der. men de mercene jeg har råd til er både gamle og dyre! jeg vil gjerne ha noe lytt nyere som går billigere.

 

Noen store invendinger mot dette? Eller noen touran eiere som vet hva jeg skal se etter på en 04-05 touran ?

 

Takker for mange svar!

 

Touran er en veldig fin bil å kjøre, til tross for at den ser litt høy og stor ut så er den veldig tight å fin og jeg liker dieseldraget i den:) Men tror nok det er et stykke over 1000lappen i timen på et vag verksted:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår