Gå til innhold

Radial

Anbefalte innlegg

Hei

 

Hvordan ser man enklest at en w124 har ASD? Er det dette lyset i speedometeret som er bekreftelsen på dette?

 

Er det samme med 210? Lys av no slag der og? :)

 

 

Skal ha meg trekkvogn vett...og siden mercedes E-klasse stv kan få godkjent 2100kg i vognkortet, må jeg finne ut av dette. Google gir meg ikke konkrete svar :)

Har Veldig lyst på ASD når jeg først skal kjøpe meg merce... Etter 2 Volvo'er uten noen form for sperre på vinter'n, vil man bare ha sperre :P haha

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kun W124 og W201 man får med ASD, Nyere har ASR eller ESP istedet.

 

Lettste måten er å se at det er ASD-funksjonslampe og ASD feillampe i instrumentet, elelrs kan man se at det sitter ett relè merket ASD bak batteriet, eller at det er hydraulikktilkoblinger på bakakselen.

 

En siste måte som kan være greit om du kikker på biler, er å slå inn skiltnummeret på meca.no elelr mekonomen, så ta chassisnummeret og slå inn på http://old.mbclub.ru/mb/vin/?lng=eng, s¨å får du utstyrslista.

 

Men merk deg en ting, ikke alle har 2100 i vognkortet, men alle med orginalt hengerfeste og stv. skal kunne godkjennes med det.

Sjekk og at ASD virker, om lampenhe virker som normalt med det ikke sperrer ved sluring, så er lamellene utslitt.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, Granada har svarene igjen vett! Takker!

Selve sperrefunksjonen skal man nok få testet så fort snøen kommer nå..hehe :) Ellers må jeg få det ene hjulet på grusen og spinne litt og se om det brått akser igjen :)

 

Har sendt mail til Bertel & Steen ang tilhengervekta. Håper på svar snart...

Det skulle egentlig ikke ha noe å si om hengerfestet er uorginalt heller, siden både Monoflex og Bosal-hegerfestene er godkjente for 2100kg i katalogen sin de også. Og så Veldig mange hengerfesteprodusenter er det vel ikke :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår