_John_ Skrevet Oktober 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2009 Jeg skal lakke taket på galanten min i helga å har derfor noen spørsmål. 1. Hvor mange bokser lakk trenger jeg til taket? 2. Forrige gang jeg lakka for en mnd så ble det ok, men etter noen dager kom det sprekker i den nye lakken, hva kommer dette av/ hvordan unngå det? 3. Er det for kaldt å lakke nå? Bor på vestlandet. Skal stå i en ok garasje å tenkte å ha 2-3 500 watts halogenlyskastere hengende fra taket på garasjen og ca 50 cm fra biltaket. Hmmm... Ble litt knotete dette her, men håper noen skjønner spm mine og gidder å svare? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
random4k Skrevet Oktober 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2009 Hvor mye er det pr boks? 700ml elns? om det er så, trenger du en boks. husk jevn avstand eller så vill ikke pigmentene ligger riktig. Det er for at lakken ikke har tørket nokk, regner med at du har en løsemiddelbasert baselakk å den trenger sin tid på å tørke uten varme. Du kan høre med de som selger boksene. Krakilering heter det du fikk. Ja, det er for kaldt å lakkerer ute i frisk luft. Det skal være pluss minus 20 grader i temp når du maler. Du kan satse å kjøre på me varme ovner om du står i en garasje. Siter Lakkerer i alle farger og nyanser, men helst svart! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_John_ Skrevet Oktober 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2009 flott:) Takk for svar. Boksen er på 400 ml, er multona kjøpt på bilextra. må det være 20 grader jevnt i hele garasjen eller er det rundt 20 grader på stedet jeg har lakkert. som sagt tenkte å kjøre 3 stk 500watts halogenlyskaster hengende ned fra garasjetaket slik at de er ca 50 cm fra taket på bilen. Er litt trekk i garasjen:( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg