Gå til innhold

varmeapparat/bruker vann??


bmwtrond

Anbefalte innlegg

Hallo folkens, kjøpte meg en sierra i helga som var, men problemet er at den bruker litt vann og varmeapparatet virker ikke.

Motorvifta går ikke, men dette ska fikses, kan alt dette ha en sammenheng?

Eller er det noen som har noen råd om hva jeg kan skjekke som kan være galt.

Topp og toppakning er ikke gåen, dette er skjekket på merke versted.

 

håper på svar :)

**Volkswagen Golf 4 GTI 1,8 Turbo**

**Ford Sierra 2.0 Doch Vinterbil** vraket

**Bmw 320i E30** solgt

**Toyota Yaris 1,5HSD Style**

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Det at Sierraen din bruker vann kan være så enkelt som at kjølesystemet ditt er utett, men kan også skyldes defekt toppakning, er ikke sjeldent at toppakningene ryker på disse bilene.

Det at motorvifta di ikke fungerer kan ha skyld i en defekt pakning, ved at motoren ikke får nok luftkjøling og blir overopphetet ofte.

Men er verken vanskelig å fikse vifta eller bytte toppakning på bilen din, ett par effektive timer i garasjen er nok.:)

Sør-Trøndelag karsk og hattkaill-klubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppakning er sjekket og ikke gåen, vannet var forresten noe så enkelt som radiatoren:P

Motorvifta er det vell bare å bytte da? så er den i orden igjen? :)

 

men en annen ting: varmeregisteret er og gåent regner æ med, har byttet termostat men fortsatt virker ikke varme apparatet så er vell bare det som kan være galt da?

**Volkswagen Golf 4 GTI 1,8 Turbo**

**Ford Sierra 2.0 Doch Vinterbil** vraket

**Bmw 320i E30** solgt

**Toyota Yaris 1,5HSD Style**

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Hallo folkens, kjøpte meg en sierra i helga som var, men problemet er at den bruker litt vann og varmeapparatet virker ikke.

Motorvifta går ikke, men dette ska fikses, kan alt dette ha en sammenheng?

Eller er det noen som har noen råd om hva jeg kan skjekke som kan være galt.

Topp og toppakning er ikke gåen, dette er skjekket på merke versted.

 

håper på svar :)

 

 

 

heisann :) det med varmeregisteret har jeg sletet med også på min bil sierra 92 modell! jeg har byttet varmeregister å det hjalp i 2 uker, men den varmet ikke optimalt, så byttet jeg vannpumpe og termostat det hjalp heller ikke.. og etter det så tok jeg kjølesystemrens på hele systemet og da kom det seg, men samtidig så byttet jeg radiator (den lakk) og varmeregister. og nå varmer den bedre enn noen gang :) kan kanskje spørre deg om noe også? vet du om noen internettsider som har kurrante priser og stort utvalg av deler til sierra? (nye deler)

 

Mvh Tom-freddie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår