ForestTuning Skrevet September 24, 2009 Rapporter Share Skrevet September 24, 2009 Har roblemer med at turbotrykket ikke bygger seg opp ved vanlig gasspådrag (0,1 bar). Mens ved motstand bygger det seg opp til 1,3 bar. Ved fult pådrag (kick down) får jeg 0,4 bar. Mistenker lekasje. Noen som har forslag til hva dette kan være? Siter Gjør som Ford, kjøp Volvo V70 2.0 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfII87 Skrevet September 25, 2009 Rapporter Share Skrevet September 25, 2009 Som du selv er inne på, lekkasje.. Evnt kan det være TCV ventilen, koster ikke mye og er enkel å skifte selv. Siter Volvo V50 T5 Volvo 240GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ForestTuning Skrevet September 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2009 (endret) TCV hvordan ventil er dette. Men det jeg ikke skjønner er hvorfor den lader så himla mye.... Jeg har ikke justert noe og det var en gammal gubbe som hadde bilen før meg. Endret September 25, 2009 av ForestTuning Siter Gjør som Ford, kjøp Volvo V70 2.0 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfII87 Skrevet September 25, 2009 Rapporter Share Skrevet September 25, 2009 Turbo Control Valve, om den er defekt kan du oppleve boost peaks eller topper om du vil. Ikke uvanlig at denne ventilen kan begynne og halte, ingenting varer evig.. Her er installasjonprosedyre fra IPD, her ser du hvor den er. Det holder nok med en original enhet men denne HD TCV fra http://www.ipdusa.com funker bra for meg. http://ipdusa.com/uploads/sku_files/13184_INST.PDF Siter Volvo V50 T5 Volvo 240GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ForestTuning Skrevet September 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2009 Magnet ventilen ja, den har jeg faktisk akurat skiftet. Siter Gjør som Ford, kjøp Volvo V70 2.0 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfII87 Skrevet September 26, 2009 Rapporter Share Skrevet September 26, 2009 Husket du å resette ecu slik at den går gjennom ny læreprosess etter du skiftet? Siter Volvo V50 T5 Volvo 240GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ForestTuning Skrevet September 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2009 det ha jeg ikke gjort. får prøve det. Siter Gjør som Ford, kjøp Volvo V70 2.0 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ForestTuning Skrevet September 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2009 har resatt ecu'en. desverre ingen forbedring. noen flere forslag til hva det kan være...? Siter Gjør som Ford, kjøp Volvo V70 2.0 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfII87 Skrevet September 30, 2009 Rapporter Share Skrevet September 30, 2009 (endret) Er det blitt bedre eller værre siden du skiftet tcv, hvorfor ble den skiftet? Kan slangene til tcv være montert galt? Avlest feilkoder? Hva sier verkstedet? Sjekk uansett alle slanger til og fra turbo. I første posten din skriver du at du får 0,1 bar uten belastning. Mener du da på tomgang evnt rusing med motoren i fri - om dette er tilfelle er det normalt. Endret September 30, 2009 av GolfII87 Siter Volvo V50 T5 Volvo 240GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ForestTuning Skrevet September 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2009 Er det blitt bedre eller værre siden du skiftet tcv, hvorfor ble den skiftet?Kan slangene til tcv være montert galt? Avlest feilkoder? Hva sier verkstedet? Sjekk uansett alle slanger til og fra turbo. I første posten din skriver du at du får 0,1 bar uten belastning. Mener du da på tomgang evnt rusing med motoren i fri - om dette er tilfelle er det normalt. Det ble ingen forskjell etter at jeg byttet den. Byttet den fordi jeg fikk høre at den dunne være problemet og det di sa det samme på volvo. Skal demontere og gå nøyere gjenom alt neste torsdag (hobby kveld) 0,1 lader den ved pådrag ved kjøring. Siter Gjør som Ford, kjøp Volvo V70 2.0 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg