Gå til innhold

Fugl eller fisk? Hjelp til vurdering ved bilkjøp!

Ranger emnet


Carcass'

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har bestemt å gå for en Corolla.

Den ene, en 1995-modell ligger i Oslo.

Den andre, en 1993-modell, ligger på Sørlandet, litt nærmere hvor jeg bor.

 

Data på den ene, 1995: - Mens den andre, 1993:

Toyota Corolla 1,3 xli - Toyota Corolla 1,3 xli

Sedan - Combi coupe

90 HK - 88 HK

1995 - 1993

145000 km - 210000 km

Registerreim byttet ved 70000 km - byttet ved 110000km

5 seter - 5 seter

4 dører - 2 dører

Manuelt gir - Manuelt gir

Bensin - Bensin

Skrap på venstre side på støtfanger - Meget pen i lakken

Nye sommerdekk - Nye sommerdekk

3 år gamle vinterdekk - 2.5 år gamle vinterdekk

EU-godkjent mars 2009 - EU-godkjent januar 2009

25000 kr - 20000 kr

Kjørte 240 mil på få dager uten pb - Aller servicer 1997-2006:

... tatt på merkeverksted

Begge bruker litt olje, ca 2 liter i året.

 

Har noen formeninger om disse?

Det virker så pes å kjøre buss i 5 timer for å kjøpe en bil som kanskje er bare hakket bedre enn den andre; samtidig vet man aldri...

Fint om noen har noe å si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet på toyota tidligere og uansett hvilken bil du kjøper, om det blir en av de så tror jeg ganske sikkert at du får en grei bil.

 

Det du bør tenke på er at på begge bilene bør du ganske snart foreta et registerreim bytte, det koster jo noen tusen. De skal jo byttes på 120k eller 5 år, så da kan du jo se selv at det er på tide.

 

Ellers så er vel ikke vinterdekkene på noen av dem mye å skryte av?

 

Men er gode biler uansett=)

Mvh Dan

- 76` Volvo 245 med femmer og hårføner -

 

http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

 

Ja, jeg har tenkt på det med registerreimen; den ene har litt å gå på siden den ble byttet for 75000 km siden (1995-modellen), den andre bør byttes med ei gang siden den ble byttet for 100000 km siden (1993-modellen). Jeg betaler vel 5000 kr mindre for den som bør byttes med ei gang så sånn sett stiller de likt...om det er så at det ikke gjør noen forskjell fra eller til at den ene har kjørt 50000 km mer enn den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene har gått i saltsørpa og villmannstrafikken i oslo også, det er en vesentlig ting å tenke på, vet de salter godt på sørlandet også, men Oslos suppa består av salt med litt sørpe i.

 

Oslo-bilen har bare vært i Oslo i sommer. Den kommer egentlig fra Finnmark hvor de visst ikke salter veiene, derfor tok jeg ikke den detaljen med i vurderingen. Jeg er ellers enig med deg, føret en bil har kjørt på er en vesentlig ting å tenke på generelt :)

Endret av Carcass'
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville uten tvil gått for den nyeste, med minst kilometer, og som har gått i Finnmark. Da får du i tilleg 4 dører, noe mange tenker dem klarer seg uten, men fort innser at dem savner.

Jeg tenker i hvert fall at den lett er verdt noen tusen ekstra, og liten busstur.

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår