Static Skrevet September 12, 2009 Rapporter Share Skrevet September 12, 2009 heisann noen som vet åssen jeg bytter ratt på en opel omega b 94 mod???? må jeg utløse airbagen for å få skrudd av rattet??? evt. hvor er den utløsern ??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet September 13, 2009 Rapporter Share Skrevet September 13, 2009 Sitter 2 torx skruer bak, ca kvart på tre stilling. Skru ut dem så får du av airbag puta. Da sitter rattet som vanlig med en mutter i senter. Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet September 13, 2009 Rapporter Share Skrevet September 13, 2009 Ja du må utløse de for og få av rattet ja, kjør bilen hardt i en vegg !front gjerne , dette fungerer meget bra. Så er det bare og demontere rattet og bytte front Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Static Skrevet September 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2009 tror jeg går for den crashen jeg xD takk for svare ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet September 15, 2009 Rapporter Share Skrevet September 15, 2009 er som sagt de torx'ene bakpå rattet, avhengi av årsmodell om du har skruene rett inn eller skrått, sørg for at nye rattet du setter på har samme stilling på disse da hullet til ledningene og slikt ikke passer helt over ens med nyere ratt mot gamle. (selv gjort tabben der) Så sitter det en stor mutter på en splines aksling som du må løsne, så kommer enten rattet relativt lett av, eller sitter som ett HELVETE... som mitt jeg ikke får av igjen.. sørg for å merke av på akslingen hvor rett opp er slik at du får det likt med nye rattet (gjort tabben der også, og får ikke av rattet mitt igjen.) Siter http://www.bilforumet.no/omega/218055-teigland-s-omega-b-stv-liten-update-s-7-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamann Skrevet September 15, 2009 Rapporter Share Skrevet September 15, 2009 er som sagt de torx'ene bakpå rattet, avhengi av årsmodell om du har skruene rett inn eller skrått, sørg for at nye rattet du setter på har samme stilling på disse da hullet til ledningene og slikt ikke passer helt over ens med nyere ratt mot gamle. (selv gjort tabben der)Så sitter det en stor mutter på en splines aksling som du må løsne, så kommer enten rattet relativt lett av, eller sitter som ett HELVETE... som mitt jeg ikke får av igjen.. sørg for å merke av på akslingen hvor rett opp er slik at du får det likt med nye rattet (gjort tabben der også, og får ikke av rattet mitt igjen.) Prøvd med en ters? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg