Fisk Skrevet Januar 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2004 Hei Jeg har et par spørsmål om registerreim bytte på min 93 mod 2.8 Coupe Quattro. Er det noen som har gjort dette tidligere og kan gi meg noen tips? Innstillinger på tannhjul og div virker greit. Men det er senter bolten til regmskviven som plager meg. Har forstått det sånn at en skall fjerne en giver å erstatte den med en låsepinne får å låse motoren. Giver heter ØD eller OT giver (står to navn på samme giver i papirene mine). Noen som vet hver giveren er plassert på motoren? Bolten til reimskive har hveldig mange kanter. Men regner med at det er en vanelig mange kantet 24 mm pipe som skal brukes. Eller har jeg feil? Må ha noe som sitter når Bolten er dratt til med 450 Nm. Hva skal en bruke får å løsne bolten med? Hadde tent å prøve med 1” pipe og lang stang. Eller må en bruke luft verktøy? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
unzetzebeep Skrevet Januar 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2004 1. Verktøyet du trenger på bolten er en 24 el. 27 mm vanlig 12kant pipe. 2. Du trenger en lang latmannsarm el.lignende + et spesialverktøy for å holde imot på reimhjulet på veiva. 3. Denne føleren du sikter til sitter på siden av motoren, på venstre side (sett fra førersetet). Denne kan du drite i da den ikke har annen funksjon enn å låse veiva i en gitt posisjon. Bare sørg for at kamhjul og veivhjul ikke flytter seg. Et bra triks er å bruke blanco el.lignende for å lage egne merker på drevene for å være sikker. (husk at fordelerakselen må være i rett posisjon for at bilen skal starte etterpå). lykke til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fisk Skrevet Januar 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2004 Takk for tipset. Nå er bolten endelig ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.