TiStjerners Skrevet September 6, 2009 Rapporter Share Skrevet September 6, 2009 Heisan:) Monterte turbotryksmåler på Audien min (A4 1.8tq 1998mod), jeg kobla meg på vacumen til dumpen med et T-stykke. Alt ser ut til å funke som det skal helt til jeg drar på, da begynner nålå inni telleren å RISTE å flyr rett opp i 1.5bar. Bilen er chipa, å da er det vel normalt at den går opp i rett rundt 0.8? sånn ca ialefal. Noen som vet hva dette kan være? er det måleren det er noe tull med? mvh Martin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AudiRS4 Skrevet September 7, 2009 Rapporter Share Skrevet September 7, 2009 prøv og kobl deg inn på et inntak som er ledig på innsuget vist det er noen ledige.. Når min var chippa så fekk jeg 1.1bar.. er det noen boostcontroll på bilen? synst 1.5 med bare en chip var litt mye, dersom det er orginal turbo på bilen. Siter Kjører laveste bil'n i gata Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
geir Skrevet September 7, 2009 Rapporter Share Skrevet September 7, 2009 Som sagt over er 1,5 veldig høyt trykk på org turbo. Ang risting/bråk fra måleren så har jeg vært borti dette hvis slangen til måleren har for stor diameter. Du kan event prøve å sette på ett bensinfilter på slangen eller bytte til en med mindre diameter. Siter E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_eSOo_ Skrevet September 7, 2009 Rapporter Share Skrevet September 7, 2009 hvordan måler er dette ? link ? bensinfilter kan hjelpe mot vibrasjoner i nåla iallefall men trykket var rimelig høyt Siter - Audi coupe quattro typ85 - Audi A4 02 modell 1.8Tq Avant x Audi A4 96 modell 1.8Tq Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TiStjerners Skrevet September 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2009 Takker for svar:) Det er en "autogage" måler, kjøpte den på thorshov. Skal prøve å bytte den, hjelper ikke dette hiver jeg på et bensinfilter eller som du sa mindre diameter på slangen. Oppdaterer senere i kveld om hvordan det gikk:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TiStjerners Skrevet September 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2009 Da var det i orden:) Kjøpte mindre slange å heiv på et bensinfilter, det gjorde susen. Så nå lader den ca 1.1bar. Takker for all hjelp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
geir Skrevet September 8, 2009 Rapporter Share Skrevet September 8, 2009 Bare hyggelig :) Siter E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zachariassen Skrevet September 9, 2009 Rapporter Share Skrevet September 9, 2009 Viser måleren riktig trykk med filter i slangen? Gir ikke dette motstand? Siter Kjører børsje med fire ringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel B Skrevet September 9, 2009 Rapporter Share Skrevet September 9, 2009 Viser måleren riktig trykk med filter i slangen? Gir ikke dette motstand? Det lurer jeg og på Siter -> BMW E34 520i 1993 x BMW E46 320D, 1999 x Audi A4 B5 Avant 1.8TQ, 1999 - R.I.P x Mitsubishi Galant 2.0 GLSi, 1993 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
geir Skrevet September 9, 2009 Rapporter Share Skrevet September 9, 2009 Gir ikke motstand til måleren i den forstand at den viser feil. Dvs at luftgjennomstrømming til måleren blir litt forsinket istedenfor at den gir allt på engang. Siter E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg