Gå til innhold

Ny PC. Xp vs Vista?

Ranger emnet


JvhCossie

Anbefalte innlegg

Skal handle meg ny bærbar etterpå.

 

Den jeg skal kjøpe har Vista. Men jeg synes Vista suger bigtime så jeg vil ha XP. Mener å ha hørt at det følger med XP i Vista pakka stemmer dette? Trenger XP siden 90% av spilla og programma jeg har på den andre maskinen må ha XP. Og den er så treg som fy så derfor vil jeg ha de over på den nye...

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om Vista er sjait, så kjøper du med dette! Så får du med gratis oppdatering til Windows 7 i løpet av høsten! Noe som er myyyye bedre en Vista!

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil, feil og FEIL!

 

For å ta det siste først, det er fullt mulig å få kjøpt XP fremdeles, microsoft ga beng i å nekte det solgt, men det er få som selger det. Det som stemmer er at MS ikke lenger utbedrer eventuelle feil som ikke er rettet frem til nå.

 

Meeen, hvorfor kjøpe XP? Da kommer vi til feil to.. XP, Vista og Win7 er blitt testa og kjørt samtidig på identisk hardware, blitt testa rett etter installasjon og testet hardt med diverse program og diverse bruk. Og testen viser at Vista(!!!!!!!) er kjappere enn XP, og Win7(som da ble testa i Release Candidate-versjon) var tregest av de.

Det ble tatt forbehold om at det nok kommer bedre drivere til win7 etter hvert, pluss at det var en RC-versjon og ikke den endelige som ble testet.

 

Og feil tre.. Hmmm, nå husker jeg ikke feil tre, men to av tre er da ikke verst det!

Får man først smaken på gode biler,

så fortsetter man gjerne å kjøre Audi videre også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 2 pc med vista her nå, liker det ikke helt, syns XP SP2 er bedre, riktignok likte jeg ikke XP når det kom, men det delvis for at det var nytt, og delvis for det var en del barnesjukdommer.

 

Syns en PC med XP pro SP2 er mye mere velfungerende og kjappere enn en pc med vista.

Kan bli moro å prøve Windows 7 når det kommer ut utenom salgsapparatet, gidder ikke punge ut for nye nytt.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med Vista er jo at det er laga for inkompetente folk som ikke skjønner seg på noe som helst, no offense hvis noen følte seg truffet.

Men du får jo ikke gjøre noe som helst. Det er barnesikring på alt og de har klura så med oversikten på div ting at man finner ikke fram der.

 

Drev med mye linking når jeg hadde XP, men når Vista kom så har jeg gitt opp. Måtte kopiere et spill til en spesiell delt mappe for å klare å dele den fordi den ikke godtok den "enkle" måten Vista skal kunne gjøre det på.

 

Med XP kunne du gjøre ting manuelt uten å lese gjennom en manual for å finne en liten ting.

 

Dette er min erfaring vel å merke, dere har sikkert en annen. Håper virkelig W7 blir noe likere XP. Og helst ikke laget som Vista med barnesikring på vær minste ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil, feil og FEIL!

 

For å ta det siste først, det er fullt mulig å få kjøpt XP fremdeles, microsoft ga beng i å nekte det solgt, men det er få som selger det. Det som stemmer er at MS ikke lenger utbedrer eventuelle feil som ikke er rettet frem til nå.

 

Meeen, hvorfor kjøpe XP? Da kommer vi til feil to.. XP, Vista og Win7 er blitt testa og kjørt samtidig på identisk hardware, blitt testa rett etter installasjon og testet hardt med diverse program og diverse bruk. Og testen viser at Vista(!!!!!!!) er kjappere enn XP, og Win7(som da ble testa i Release Candidate-versjon) var tregest av de.

Det ble tatt forbehold om at det nok kommer bedre drivere til win7 etter hvert, pluss at det var en RC-versjon og ikke den endelige som ble testet.

 

Og feil tre.. Hmmm, nå husker jeg ikke feil tre, men to av tre er da ikke verst det!

 

Du Pøppy.... Hvis du hadde lest posten ordentlig ville du ha oppdaga at jeg har masse morsomme spill og programmer som ikke støtter vista. Derfor sku jeg hatt XP... Hehe... Men lærer meg sikkert vista også, og W7 når det er ferdig.

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår